تحلیل بیتکوین ( ۳ بهمن ۹۸ – ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ )

۰۲ بهمن ۱۳۹۸
بیتکوین 3 بهمن

نکات برجسته قیمت بیتکوین

  • در حال حاضر در کوتاه مدت بیتکوین بین ۸۵۵۰ دلار تا ۸۷۵۰ دلار معامله می شود.
  • خط مقاومت ۹۶۰۰ دلار
  • خط حمایت ۷۶۰۰ دلار

گوه صعودی

قیمت بیتکوین در تاریخ ۱۹ ژانویه از یک گوه صعودی شکسته شد. ولی قیمت به سرعت پایین نیومد. در عوض یک دوره تثبیت در نزدیک قیمت ۸۶۰۰ دلار تشکیل داد.

دیروز، قیمت یک کندل صعودی را ایجاد کرد و کمی رو به بالا حرکت کرد. یک حرکت معمولی که در اینجا می تواند مجدداً خط حمایت صعودی باشد. این حرکت با RSI متناسب است، که مثلث نزولی ایجاد کرده است. حرکت پیشنهادی که احتمالاً باعث می شود RSI خط مقاومت RSI را لمس کند.

تحلیل بیتکوین

محدوده کوتاه مدت بیتکوین

در کوتاه مدت، قیمت بیتکوین در بازه قیمتی بین ۸۵۵۰ $ ۸۷۵۰ دلار معامله می شود، با چندین بار اعتبار زمانی.

این قیمت چندین فتیله بلند در نزدیکی منطقه مقاومت ۸۷۵۰ دلاری ایجاد کرده است، و نتوانست با موفقیت از آن عبور کند. همین اتفاق در ۱۹ ژانویه در منطقه پشتیبانی رخ داد و قیمت معکوس شد و پس از آن به سمت مقاومت حرکت کرد.

تحلیل بیتکوین

با نگاهی دقیقتر، می توانیم دو سرنگونی را مشاهده کنیم، که جهت حرکت متعاقب آن را جعل کرده اند. اواخر شب گذشته، قیمت به سختی در زیر منطقه پشتیبانی به شکل فتیله کاهش پیدا کرد اما به دنبال آن یک کندل صعودی بود که آن را به دامنه بالا برد.

همین اتفاق امروز صبح افتاد، اما قبل از بسته شدن کندل بالای خط مقاومت، کاهش سریع به سمت خط حمایت شروع شد.

تحلیل بیتکوین

ناحیه مقاومت

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت از ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۹ رو به افزایش بوده است. علاوه بر این، در حالی که کندلی که باعث شکسته شدن قیمت از گوه شد قابل توجه بود، هم اندازه و هم حجم آن از کندل های صعودی قبلی کوچکتر است.

بنابراین، ما فکر نمی کنیم که این مندل شواهد و مدارک کافی را مبنی بر پایان یافتن روند فعلی ارائه دهد. در عوض، می توان آن را به عنوان یک اصلاح که بخشی از یک روند بزرگتر و صعودی است، در نظر گرفت. اگر قیمت حرکت خود را به سمت حرکت صعودی ادامه دهد، احتمالاً مقاومت بعدی آن را در قیمت ۹۶۰۰ دلار پیدا خواهید کرد.

در مقابل، یک شکست می تواند قیمت را به ۷۸۰۰ دلار برساند. در حال حاضر، ما فکر نمی کنیم این احتمال وجود داشته باشد.

تحلیل بیتکوین

نتیجه

برای نتیجه گیری، قیمت بیتکوین از زمان شکستن یک گوه صعودی در دوره ی تثبیت بوده است. در حالی که شکست سریع بود، ما فکر نمی کنیم که بتوان آن را پایان روند صعودی فعلی دانست. اگر قیمت حرکت خود را به سمت روند صعودی ادامه دهد، احتمالاً منطقه ۹۶۰۰ دلار به عنوان مقاومت عمل خواهد کرد.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «تحلیل بیتکوین ( ۳ بهمن ۹۸ – ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ )» با ما درمیان بگذارید.

4 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

یک نظر

  • انشالله ریپل ۱۰۰۰ دلاری

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *