یوتیوب در پی حذف ویدئو های رمز ارز ها: اشتباه کردیم!

۰۹ دی ۱۳۹۸
یوتیوب در پی حذف ویدئو های رمز ارز ها: اشتباه کردیم!

یوتیوب که در چند روز پیش صدها ویدیوی مربوط به ارزهای دیجیتال را از ده‌ها کانال پربازدید حذف کرده بود، دوباره ویدیوها را بازیابی کرد.

به گفته تعدادی از یوتیوبرها، یوتیوب بر این ویدیوها برچسبِ «محتوای مضر یا خطرناک» و «فروش کالاهای ممنوعه» زده بود. اما یوتیوب حالا اذعان می‌کند که حذف این ویدیوها یک اشتباه بوده است.

به گزارش گیزمودو، سخنگوی یوتیوب در این مورد گفت:

با حجم بسیار زیادِ ویدیوهایی که در سایت ما قرار دارد، بعضاً دچار اشتباه می‌شویم. وقتی متوجه شدیم این ویدیوها به اشتباه حذف شده‌اند، به سرعت برای بازگردانی آن‌ها اقدام کردیم. ما همچنین امکان درخواست برای تجدیدنظر را در اختیار آپلودکننده‌ها قرار داده‌‎ایم و محتوای ویدیوها رو دوباره بررسی خواهیم کرد.

حداقل ۳۵ کانال مرتبط با ارز دیجیتال در یوتیوب تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند، که شامل کانال‌هایی مانند ChrisDunnTV ،Nugget News ،Crypto Tips و BTC Sessions می‌شود. البته به نظر می‌رسد کانال‌های بزرگتری مانند کوین تلگراف و CNBC از این اتفاق مصون مانده‌اند.

یوتیوب ادعا می‌کند کلیه ویدیوهای حذف شده بازیابی شده‌اند و هر گونه پنالتی که بر این کانال‌ها اعمال شده بود حذف شده است. اما نمایندگان این شبکه اجتماعی، که زیرمجموعه شرکت آلفابت (مالکِ گوگل) است، به این سوال که آیا ویدیوها به صورت اتوماتیک حذف شده بودند و یا با خطای انسانی، پاسخی ندادند. همچنین آن‌ها در مورد تعداد کانال‌های مسدود شده نیز اظهار نظری نکردند.

بعضی از کاربران یوتیوب در حوزه ارز دیجیتال، وعده داده بودند که یوتیوب را بایکوت خواهند کرد. فعلاً مشخص نیست که با عقب‌نشینی یوتیوب، و قبولِ اشتباهش این کاربران به وعده خود عمل خواهند کرد یا نه.

البته طبق گزارش کوین‌دسک، ویدیوهای برخی از کانال‌های مربوط به ارز دیجیتال هنوز برنگشته است و این نگرانی‌ها درباره رفتن به زیر رادار یوتیوب را افزایش می‌دهد، مخصوصاً بعد از ۱۰ دسامبر (۱۸ آذر) که شرایط خدمات یوتیوب بروزرسانی شده است. در جدیدترین برروزرسانی شرایط خدمات یوتیوب آمده است:

اگر یوتیوب به صلاحدید خود تشخیص دهد ارائه خدمات به شما از لحاظ تجاری مقرون به صرفه نیست، ممکن است دسترسی شما یا حساب گوگلِ شما را به حساب کاربری یوتیوب مسدود کند.

1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

‫3 نظر

  • سلام،من داخل همین سایت که ذکر شده در کیف پول تراست والت استفاده میکنم،ولی خب سود روزانش ۲درصده و اینکه نشان های اعتماد هم داره

  • مقاله بسیار خوبی بود

  • بهمین راحتی چیزی می‌نویسید.. اگه معترض خصوصی هستید.. یا مخالف نطرات ایشان جای خود آرد، اما که نوشتیدبه خدا پیامبر آیات الهی توهین می‌کند، یا.. )تهمت میزنیدبایددرقیامت جوابگوی ایشان باشید، بنده یکسال بیشتره توگروه شون هستم اصلن این تعرفاتی که شماازایشان کرده آیدا شخصیت والای ایشان بدورهست)چیزی که می‌نویسیدد رست تحقیق کنیدوخدارودرنظربگیرید😔

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *