FBI:ارز دیجیتال مشکل بزرگی است!

۲۱ آبان ۱۳۹۸
اف بی آی اعلام کرد: ارز دیجیتال مشکل بزرگی است که هر روز بزرگتر می شود!

کریستوفر ری (Christopher Wray) رییس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در مقابل کمیته امنیت ملی سنا در جلسه دادرسی تهدیدات امنیتی علیه آمریکا شهادت یاد کرد.

در تاریخ ۵ نوامبر، در جلسه دادرسی در مقابل کمیته امنیت ملی و مراودات دولتی سنای آمریکا، سناتورها از روسای FBI، سازمان امنیت ملی و مرکز ملی ضدتروریسم در مورد مسائلی شامل اقدامات ضدتروریسم، نفوذ اقدامات خارجی بر انتخابات، اقدامات امنیت سایبری، امنیت مرزی و ارزهای دیجیتال سوالاتی پرسیدند.

محاصره FBI توسط فناوری جدید
میت رامنی (Mitt Romney) کاندیدای سابق ریاست جمهوری و سناتور جمهوری خواه ایالت یوتا از روسای مربوطه پرسید که آیا آمریکا نباید اقدامی در رابطه با ارزهای دیجیتال و چالش هایی که برای فعالیت های ضد تروریستی مجریان قانون ایجاد می‌کند انجام دهند. وی گفت:

من در کمیته بانکداری نیستم. من نمیدانم نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال چگونه است. به نظرم هنگامی که نتوانیم پولی را پیگیری کنیم، انجام اقدامات دشوار خواهد شد زیرا این پول از ما مخفی می‌شود و آیا نباید اقداماتی در رابطه با ارزهای دیجیتال در آمریکا صورت بگیرد؟

ابتدا کریستوفر ری رییس FBI جواب این سوال را داد و گفت که ارزهای دیجیتال هم اکنون نیز مشکلاتی برای این آژانس ایجاد کرده‌اند. وی بیان کرد:

برای ما، ارزهای دیجیتال هم اکنون نیز یک مشکل مهمی می‌باشد و به راحتی می‌توانیم بگوییم که این مشکل به تدریج بزرگ و بزرگتر خواهد شد. فرقی ندارد که ارزهای دیجیتال در معرض قانونگذاری قرار بگیرند یا خیر، مهم این است که واکنش به این موضوع به تدریج دشوارتر خواهد شد.

ری سخنان خود را اینگونه به پایان رساند که FBI توجه ویژه ای به ارزهای دیجیتال دارد و از ابزاری استفاده می‌کنند تا بتوانند این پول ها را پیگیری کنند. رییس FBI هم چنین گفت که اگر آمریکا با این فناوری جدید همقدم نشود، به زودی خود را در محاصره آن خواهد دید.

وزیر استرالیا گفت که تروریست ها از ارزهای دیجیتال برای تامین بودجه ماموریت های خود استفاده می‌کنند
روز گذشته طی همایش ضد تروریستی در ملبورن، پیتر داتون (Peter Dutton) وزیر امور داخلی استرالیا هشدار داد که تروریست ها از ارزهای دیجیتال سوء استفاده می‌کنند تا بودجه ماموریت های مرگبار خود را تامین کنند. داتون گفت که ناشناس بودن ارزهای دیجیتال به افراطی ها امکان می‌دهد تا از رصد شدن اجتناب کنند و افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، کارت های ذخیره ارزش، سیستم های پرداخت آنلاین و پلتفرم های جذب سرمایه، کانال های جدیدی برای تامین بودجه تروریسم ارائه می‌دهند.

2 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *