بخشش ۱.۶ تریلیون دلار وام دانشجویی و افزایش بیتکوین

۱۶ بهمن ۱۳۹۸
بخشش وام دانشجویی

چه اتفاقی برای بیتکوین می افتد اگر ۱.۶ تریلیون دلار وام دانشجویی بخشیده شود.

سناتور برنی سندرز (I VT) و سناتور الیزابت وارن (D MA) برای انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد کرده اند وام های دانشجویی را به مبلغ ۱.۶ تریلیون دلار ببخشند. به نظر می رسد که این طرح برای جوانان محروم، پول نقد و رشد اقتصادی بهمراه داشته باشد. اما آیا آنها پول اضافی را در بیتکوین سرمایه گذاری می کنند؟

با این حال، بسیاری از کارشناسان مالی غیر از این فکر می کنند. خطرات مرتبط با بخشش وام دانشجویی می تواند بحران اقتصادی را بوجود آورد.

خطرات بخشش وام

این پیشنهاد به اندازه کافی قابل قبول به نظر می رسد. بخشیدن وام های دانشجویی به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا درصد بیشتری از درآمد ماهانه خود را برای سایر خریدها استفاده کنند، بنابراین رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

به گفته برخی، تأثیرات منفی آن نیز می تواند به همان اندازه قابل توجه باشد. هزینه ترخیص آن بدهی ها، که بسیاری از آنها به صورت خصوصی نگهداری می شوند، بر عهده دولت آمریکا خواهد بود. چنین هزینه هایی به بدهی قبلی دولت اضافه می کند. این کار تنها موقعیت دلار آمریکا در بازارهای بین المللی را تضعیف می کند.

علاوه بر این، مزایای آن ممکن است به طور چشمگیری کمتر از آنچه تصور می شود باشد. به عنوان مثال، برنامه بخشش وام می تواند پول را در جیب مصرف کنندگان بگذارد. با این حال، بیشتر مصرف کنندگان به دلیل بدهی، خرید خانه و سایر تصمیمات مالی را نمی پذیرند. در عوض، این جریان نقدی جدید، احتمالاً به سرعت در هزینه های شخصی یا حتی بیتکوین وارد می شود.

بخشش وام دانشجویی

بخشش وام دانشجویی

حرکت ناگهانی بیتکوین

چنین حرکاتی با ریسک اقتصادی احتمالاً باعث افزایش سریع قیمت بیتکوین می شود. افزایش بدهی فدرال، و ترس از امنیت قرارداد ها باعث می شود سرمایه گذاران از بازار های دولتی بیرون آمده و به سمت سرمایه گذاری های غیر دولتی مانند بیتکوین روی بیاورند.

برخلاف سایر سرمایه گذاری ها، بیتکوین مبتنی بر تعهدات قراردادی نیست. در عوض، شبکه بیتکوین به عنوان یک محیط “بی اعتماد” ساخته شده است که از آن در برابر کنترل های دولتی محافظت می کند. وقتی بازارها به دلیل دستکاری دولت سقوط می کنند، بیتکوین می تواند محافظت شود.

با این محافظت، بیتکوین احتمالاً شاهد افزایش چشمگیر قیمت خواهد بود، زیرا سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن پناه می برند. اگرچه طرح بخشش بدهی می تواند به اقتصاد ایالات متحده آسیب برساند، اما صاحبان بیتکوین بازده سرمایه گذاری قابل توجهی را مشاهده خواهند کرد.

2 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

‫3 نظر

  • سلام من چجوری باید برداشت کنم حساب ارزی ندارم و دوستان که ویزا داشتن گفتن ممکنه حسابمون مسدود بشه چکار کنم

  • با سلام و عرض ادب ، خیلی ممنونم واسه زحمتی که کشیدین بنده خیلی وقته روی این شبکه سرمایه گذاری کردم و اطلاعات خودم را در زیر قرار می دهم شاید بدرد یه نفر بخوره!
    ۱.توکن اصلی این شبکه xrd# است و از خرید توکن exrd# که در شبکه اتریوم است و کارمزد انتقالا خیلی بالاست خودداری کنید.
    ۲. این توکن در صرافی های خارجی کوکوین ، کوینکس ، mexc , bingx و … لیست شده است و خیلی راحت میتونید از اینجا بخرید و احضار هویت لازم ندارد .
    ۳. بعضی از صرافی های ایرانی هم توکن xrd# را لیست کرده اند که جدید ترین آن آبان تتر هست البته صرافی رمزینکس هم فک کنم داره و …
    ۴. کیف پول اصلی این توکن فعلا نسخه کامپیوتر داره و خیلی راحت میتونید روی اون ارز رو استک کنید.
    ۵. کیف پول اصلی گوشی اون قراره دو ماه دیگه بیاد البته چند تا کیف پول گوشی هم که زیر مجموعه ی پروژه های رادیکس است و خود من هم از اون استفاده کردم مثل radix stream که قابل اعتماد هست و میشه توکن را استک کنید .
    ۶.پروژه رادیکس از یک توکن خیلی بالاتر هست و در واقع رادیکس یک شبکه کامل هست که توکن اصلی اون xrd# است و اکوسیستم رادیکس هم استیبل کوین و Nft و صرافی غیرمتمرکز و … وجود داره (بیشتر از ۲۰۰ تایی) و روز به روز این مجموعه بیشتر میشه .
    ۷. نکته مهم اینه که شبکه اصلی رادیکس به اسم بابیلون دقیقا ۵۰ روز دیگر لانچ و قرار خواهد گرفت که بسیار پیشرفته تر از شبکه موجود المپیا هست و احتمال زیاد قیمتش رو منفجر میکنه ( نظر شخصی است چون یک ماه پیش که خبر اومدن شبکه بابیلون اومد قیمت رادیکس دیقا ۴ برابر شد و همه را شوکه کرد اما الان اصلاح کرده و ۶ سنت قیمت فوق العاده ایی هست واسه خرید )
    ۷. دو سال قبل که شبکه المپیا در رادیکس لانچ شد باعث شد قیمت تاریخی ۶۵ سنت را بزنه و نزدیک به ۵۰ روز دیگر شبکه بابیلون که اصلی هست چطور قیمت رو تکون میده ؟
    ۸. خود من حدود ۳۰۰ میلیون روی این رادیکس سرمایه گذاری کردم و انقد نگهداری میکنم تا بلاخره در قیمت بالا بفروشم و سود خوبی بکنم ( پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست)
    ۹. هر کسی خواست بخره میتونه پله ایی بخره تا خیالش راحت تر باشه مثلا اگه ۱۰ میلیون خواستی بخری اول ۳ تومن بخر و اگه رفت پایین تر ۳ تومن دیگه و به همین ترتیب توکن بیشتری میتونی بخری تا وقتی رفت بالا بیشتر سود کنی .
    ۱۰ . راستی رتبه رادیکس در کوین مارکت کپ ۲۱۱ که عمدا غلط قرار داده و بارها خود سازندگان رادیکس گفتن و از مارکت کپ معلومه که باید رتبه اش نزدیک ۵۰ باشه حتی در سایت های دیگه مثل کوین گکو یا صرافی ها رتبه ۵۰ اینا زده پس گول رتبه کوین مارکت کپ را نخورید .
    امیدوارم حرف هام بدرد بخور بوده باشه خداحافظ

  • ممنون بابت اطلاع رسانی شما.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *