بررسی حجم کیف پول های بیتکوین

۱۰ بهمن ۱۳۹۸
12345

چه کسی بیتکوین را جمع می کند؟ ۷۸۴،۰۰۰ کیف پول بیتکوین اکنون بیشتر از ۱ بیتکوین دارند.

مطالعه کیف پول های بیتکوین و تعداد BTC آنها، شواهدی از الگوی رو به رشد انباشت دارایی دیجیتال است. تعداد آدرس های بیتکوین با موجودی بیش از یک BTC از زمان راه اندازی ارز دیجیتال، یعنی بیش از یک دهه قبل، به طور مداوم در حال افزایش است.

علیرغم نوساناتی که شاهد نزدیک شدن به قیمت ۲۰ هزار دلار بود، به ۳۲۰۰ دلار سقوط کرد و در کمتر از دو سال نزدیک به ۱۴۰۰۰ دلار افزایش یافت. از نظر ارقام، به نظر می رسد چیزی بیش از خرده فروشی در بیتکوین انجام می شود.

رشد  کیف پول های بیتکوین دارای بیشتر از ۱ BTC بدون توجه به قیمت، تجمع پایدار را نشان می دهد.

تعداد کیف پول های بیتکوین با حداقل یک بیتکوین به حدود ۷۸۴،۰۰۰ رسیده است. این افزایش قابل توجهی را نسبت به ۷۰۷،۰۰۰ کیف پول گزارش شده در سال گذشته نشان می دهد. این همچنین بیش از دو برابر سال ۲۰۱۵ است.

این ارقام از شرکت تجزیه و تحلیل رمزنگاری Glass Node ارائه می شود. آنها رشد مداوم تعداد کیف پول های بیتکوین را با تعادل بیش از ۱ BTC در افزایش قیمت و نزول قیمت نشان می دهند. در طی چرخش شدید بیتکوین، تعداد اندکی کاهش می یابد.

این امر باعث می شود که شرکت تحقیقاتی Bloqport در توییتی، حدس و گمان کند که این ارقام از تجمع خرده فروشی بیتکوین بدست آمده است. البته این یک تئوری قابل قبول است. با قیمتی بالغ بر ۸.۵۰۰ دلار، به نظر می رسد کسانی که تعادل بیش از یک BTC دارند، بنظ می رسئ بیشتر بیتکوین خود را ذخیره می کنند تا اینکه آن را خرج کنند. با این وجود، نگاهی به موجودی آدرس دیگر ممکن است تجمع در جاهای دیگر را نیز نشان دهد.

تاثیر قیمت بیتکوین بر حجم دارایی موجود در کیف پول ها

تعداد آدرسهایی که اکنون بیش از ۱۰ BTC در آن نگهداری می شوند، تقریباً بالاترین مقدار در گذشته خود نزدیک است. این رقم در سال های اولیه بیتکوین به سرعت رشد کرد (همانطور که انتظار دارید)، اما از آن زمان رشدش بسیار کم شده است. این رقم از اوایل سال ۲۰۱۷ ثابت مانده است.

جالب توجه است که آدرس هایی با بیش از ۱۰۰۰ BTC نیز رو به رشد بوده اند. از آنجا که بیتکوین در اواخر سال ۲۰۱۸ ، حدود ۶۵۰۰ دلار معامله می شد، به نظر می رسد دارندگان بزرگ بیتکوین تعداد بیشماری نگه داری می کنند. از حدود ۱۶۵۰ آدرس BTC 1k در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸، اکنون بیش از ۲۱۰۰ مورد وجود دارد. سوال بزرگ این است که، چه مقدار از این پول انباشته شده بیتکوین جدی است، و چه میزان از این ها، شرکت هایی مانند سیستم عامل های مبادله ای هستند، که به طور معمول تعداد زیادی BTC را جمع می کنند.

کیف پول نهنگ ها

الگوی کیف پول های نهنگ های بزرگ برای نتیجه گیری در این مورد سخت تر است. در حال حاضر فقط ۱۰۳ آدرس با بیش از ۱۰،۰۰۰ BTC وجود دارد. این رقم به پایین تر از ۱۰۰ کاهش یافته است، اما نسبت به قبل از زمان قیمت ۱۳۰۰ دلاری بیتکوین خیلی تغییر نکرده است. بالاترین میزان آن تاکنون ۱۲۶ در سال ۲۰۱۶ بود، که بیتکوین در حدود ۷۰۰ دلار معامله می شد. در حال حاضر، ۱۰،۰۰۰ BTC بیش از ۸۶ میلیون دلار ارزش دارد. بسیاری از این موارد به عنوان کیف پول مبادله شناخته می شوند.

به عنوان مثال، کراکن ۲۹ و ۳۰مین کیف پول های بزرگ بیتکوین را به ترتیب با دارایی ۲۳۲۲۸ BTC و ۲۲۲۱۱ BTC در اختیار دارد. Huobi، Bitfinex، Binance و Bittrex همگی دارای کیف پول هایی با بیش از ۱۰،۰۰۰ BTC هستند. نگهداری گسترده بیتکوین در کیف پولهای واحد، تلاش هکرها برای به خطر انداختن امنیت مبادله را توضیح می دهد، و همچنین نشان دهنده تجمع خطرناک BTC است، اگر یک دولت خصمانه در تلاش برای تصرف دارایی های مبادله ای باشد.

8 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

‫3 نظر

  • چقد ثقیل توضیح دادین!!کاش از الفش میگفتین !الان من به عنوان یه آدم با توان مالی متوسط بلاک چین به دردم میخوره؟یا فقط شرکتهای بزرگ؟اصلا بیت کویین چیه؟ماینر چیه؟تو ایران کارایی داره؟بلاک چین ب چ درد شرکت بیمه میخوره؟؟؟؟

  • سلام ادمین محترم

    من مقداری بیت کوین در لجر خود دارم و می خواهم آن برای آدرس یک صرافی بفرستم.

    ولی با توجه به تحریم ip و kyc دقیقا نمی دانم باید چه کار بکنم.

    امکان دارد که یک مسیر و یا راه حلی برای برداشت بیت کوین از لجر به من پیشنهاد بدهید ؟

    با تشکر فراوان

  • بسیار عالی یک روند کلی و گویا برای آشنایی با ببیت کوین فرمودید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *