تاثیر تنش بین ایران و آمریکا بر بیت کوین

۲۱ دی ۱۳۹۸
تاثیر تنش بین ایران و آمریکا بر بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از سخنرانی روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به سرعت بیش از ۴۰۰ دلار سقوط کرد و به زیر ۸,۰۰۰ دلار رسید.

همانطور که از پس افزایش تنش‌های ایران و آمریکا، بازارهای بسیاری تحت تاثیر قرار گرفتند، با کاهش آنها نیز بازارها واکنش نشان دادند. قیمت بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود و پس از سخنرانی دونالد ترامپ، سقوط نسبتا شدیدی را تجربه کرد.

سقوط قیمت بیت کوین با کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا

iran-vs-usa-and-bitcoin-price

iran-vs-usa-and-bitcoin-price

نمودار قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته

قیمت بیت کوین که روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) در محدوده کمتر از ۷,۰۰۰ دلار قرار داشت پس از ترور سردار قاسیم سلیمانی توسط آمریکا به شدت افزایش یافت و به مرز ۸,۰۰۰ دلار رسید. در ادامه با پاسخ نظامی ایران، بیت کوین دوباره اوج گرفت و تا محدوده قیمتی بیش از ۸,۴۰۰ نیز بالا رفت. رشد هفتگی قیمت بیت کوین در بالاترین سطوح اخیر به ۲۰ درصد هم رسید.

حالا و با فروکش کردن آتش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، بازارهای جهانی هر کدام به نوعی تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند.

پس از سخرانی دونالد ترامپ و مشخص شدن مواضع آمریکا در خصوص ایران، قیمت بیت کوین نیز با کاهش چشم گیر مواجه شد؛ این کاهش تا جایی پیش رفت که در حال حاضر هر واحد بیت کوین با قیمتی در حدود ۷,۹۵۰ دلار معامله می‌شود.

تحلیل‌گران از سطوح قیمتی ۷,۸۰۰ دلار، ۷,۴۰۰ دلار و ۷,۰۰۰ به عنوان حمایت‌های پر اهمیت بیت کوین نام برده‌اند که باید به آنها چشم دوخت.

به گفته کارشناسان، بیت کوین در کنار طلا، دیگر فلزات گرانبها، نفت و کالا به عنوان «پناهگاه‌ امن» در جهت حفظت از ارزش سرمایه‌ها به شمار می‌رود.

رشد اخر بیت کوین در حالی بود که در کنار تنش‌ها، هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) بیت کوین که تا ۴ ماه دیگر رخ می‌دهد و به تبع آن افزایش ویژگی کمیابی این ارز دیجیتال از یک طرف و افزایش هش ریت شبکه، همه و همه دیدگاه صعودی به سرمایه‌گذاران می‌دادند.

طی چند سال گذشته، بیت کوین توانسته خود را به عنوان یک دارایی امن در هنگام تنش‌های جغرافیایی-سیاسی به اثبات برساند. مسئله‌ای که پیش‌تر در خصوص تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا هم مشاهده شد. این‌بار درگیری‌ها میان ایران و آمریکا بار دیگر ارزش بیت کوین به عنوان یک سرپناه امن برای سرمایه‌گذاران در هنگام وقوع چنین تنش‌هایی را به ما نشان داد.

حالا با تثبیت اوضاع در خاورمیانه، بیت کوین نیز به با کاهش قیمت رو به رو شد. نفت و طلا هم به ترتیب با حدود ۳ و ۱.۶ درصد کاهش در یک روز به قیمت‌های ۶۶ و ۱,۵۴۵ دلار رسیدند.

کاهش قیمت‌ بیت کوین در حالی است که بورس جهان وضعیت بسیار خوبی دارد. بورس نزدک با جهشی قابل توجه رکوردشکنی کرد. از طرف دیگر ارزش سهام ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی (شاخص S&P 500) نیز با ۰.۴۹۸ درصد افزایش به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

بازار ایران نیز از اتفاقات روز گذشته تاثیر گرفت. قیمت سکه با کاهش چشم‌گیری مواجه شد و قیمت دلار نیز در حال حاضر تا رقم ۱۳,۳۸۵ تومان کاهش یافته است.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «تاثیر تنش بین ایران و آمریکا بر بیت کوین» با ما درمیان بگذارید.

7 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.
شیبا اینو رایگان

بعد از تکمیل احراز هویت در جشنواره آبان تتر، شیبا اینوی رایگان هدیه بگیر!

دریافت هدیه

یک نظر

  • سلام
    من ۱۲۰۰ تا دارم میفروشم

    تلگرام khordpichal@

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *