تحلیل سه آلتکوین

۱۲ بهمن ۱۳۹۸
3altcoin

سه آلتکوینی که به زودی می توانند روند صعودی داشته باشند.

آلتکوین های (ZCoin (XZC و DASH از ابتدای ژانویه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته اند. قیمت (Monero (XMR هنوز شاهد افزایش مشابهی نیست، اما نشانه هایی از روند صعودی دارد.

نکات برجسته قیمت آلتکوین ها

  • XZC روند نزولی ۵۷۴ روزه را شکسته است.
    این پتانسیل را دارد که ۷۵ درصد دیگر افزایش یابد.
  • DASH روند نزولی ۷۲۱ روزه را شکسته است.
    پتانسیل افزایش ۵۰ درصدی را دارد.
  • XMR روند نزولی ۵۸۹ روزه را شکسته است.
    این پتانسیل را دارد که ۶۵ درصد دیگر افزایش یابد.
  • هر سه آلتکوین بالاتر از میانگین حرکت روزانه خود (MA) قرار دارند.

آیا حرکت این سه ارز مشابه است؟ اگر چنین است، آیا می توانیم از حرکت دو ارز دیگر برای پیش بینی قیمت آینده XMR استفاده کنیم؟ بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این آلتکوین ها بیندازیم و به یک نتیجه برسیم.

(ZCoin (XZC

در نوامبر سال ۲۰۱۹، قیمت XZC بالاتر از خط مقاومت نزولی که برای ۵۷۴ روز در جریان بود، آغاز شد. به دلیل این ناحیه مقاومتی، قیمت ۹۰ درصد کاهش یافته بود.

مهمترین منطقه مقاومت در ۱۳۰،۰۰۰ ساتوشی یافت می شود، که همچنین به عنوان سطح شکست قبلی عمل می کند.

پیش از آغاز این شکست،RSI  هفتگی واگرایی واضح صعودی را در نزدیکی منطقه پرفروش ایجاد کرد. اندکی پس از آن، با موفقیت یک نوسان نزولی را به پایان رساند و بالای خط ۵۰ حرکت کرد. این یک نشانه قوی از تغییر روند است که به تازگی در بسیاری از آلتکوین ها مشاهده شده است.

از آن زمان، قیمت Zcoin به سرعت در حال افزایش است – ایجاد دو کندل هفتگی انگالفینگ صعودی.

پس از آن، یک شکست دیگر از خط مقاومت نزولی کوتاه مدت در ۵ ژانویه سال ۲۰۲۰ رخ داد. این خط برای ۹۲ روز مقاومت کرد.

از آن زمان، قیمت XZC طی ۲۵ روز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این امر باعث شده است که قیمت بالاتر از میانگین حرکت ۲۰۰ روزه (MA) حرکت کند.

این احتمال وجود دارد که این افزایش ادامه یابد تا اینکه قیمت به ۱۳۰ ساتوشی برسد، که این امر مستلزم افزایش ۷۵ درصدی از قیمت فعلی است.

DASH

در سپتامبر سال ۲۰۱۹، قیمت DASH روند نزولی ۷۲۱ روزه را شکست، که طولانی تر از قیمت Zcoin است. ضمن پیروی از این خط مقاومت، قیمت DASH ،درصد۹۱.۴۵ کاهش یافته است.

در حالی که مانند XZC شکست قیمت واضح نیست، ولی سطح شکست در ۰.۰۲ ساتوشی یافت می شود، زیرا نرخ کاهش پس از آن تا حد زیادی شتاب می یابد.

DASH1

به طور مشابه، واگرایی شدید صعودی در RSI هفتگی، که در منطقه پر فروش قرار داشت، پیش آمد. سپس، RSI  به حرکت خود به سمت بالا ادامه داد و مدت کوتاهی پس از آن  از خط ۵۰ عبور کرد. از آن زمان قیمت در کندل های هفتگی وارد روند صعودی شده است.

DASH2

مشابه  XZC، قیمت DASH از یک خط مقاومت کوتاه تر دیگر بیرون آمد، و پس از آن نرخ افزایش تا حد زیادی شتاب گرفت. خط مقاومت به مدت ۱۶۳ روز برقرار بود. پس از آن ۱۱۰ درصد افزایش یافت.

نسبت به  XZC، هم خط مقاومت و هم قیمت افزایش بیشتری دارد. از سطح قیمت فعلی، احتمال افزایش ۵۰ درصدی وجود دارد که می تواند قیمت را به سطح مقاومت بعدی برساند.

DASH3

(Monero (XMR

در حال حاضر، ما سعی خواهیم کرد که از حرکت XCZ و DASH استفاده کنیم تا پیش بینی ای در مورد حرکت آینده قیمت XMR انجام دهیم.

XMR  خط مقاومت نزولی ۵۳۹ روزه را شکست که باعث کاهش ۷۵ درصد آن شده بود. در حالی که طول خط مشابه XZC است، کاهش قیمت از هر دو XZC و DASH کمتر بود.

ناحیه شکست روند نزولی در ۰.۰۱۲ ساتوشی دیده می شود.

XMR، مشابه دو ارز دیگر، در تاریخ ۱۱ ژانویه از خط مقاومت کوتاه مدت عبور کرد. این خط ۱۳۹ روز مقاومت ایجاد کرد.

با این که XMR بالای  MA 200 روز حرکت کرده است، افزایش سریع قیمت هنوز رخ نداده است. اگر قیمت به همین ترتیب بالا یرود، باید به هدف ۰.۰۱ ساتوشی برسد.

با این حال، با توجه به بزرگی افزایش XZC و DASH و موقعیت سطح شکست قبلی، اگر قیمت تا ۰.۰۱۲ ساتوشی هم افزایش یابد تعجب نخواهیم کرد – یعنی افزایش ۶۵ درصدی از سطح فعلی قیمت.

نتیجه گیری

هر سه  XZC، DASH و XMR به تدریج از خطوط مقاومت به مدت ۵۰۰ روز عبور کردند. قبل از شکست، واگرایی در RSI  هفتگی پیش آمد، که پس از آن از بالای ۵۰ حرکت کرد.

آنها این روند را با شکست از یک خط مقاومت کوتاه مدت دنبال کردند و پس از آن سرعت افزایش بسیار شتاب گرفت و آنها بالای  MA 200 روز حرکت کردند. XMR هنوز این حرکت رو به بالا را آغاز نکرده است. اگر حرکت XZC و DASH را دنبال کند، به زودی سرعت افزایش آن تسریع می یابد و به ۰.۰۱۲ ساتوشی خواهد رسید.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «تحلیل سه آلتکوین» با ما درمیان بگذارید.

7 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.
شیبا اینو رایگان

بعد از تکمیل احراز هویت در جشنواره آبان تتر، شیبا اینوی رایگان هدیه بگیر!

دریافت هدیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *