مزیت بیتکوین از تبدیل اینترنت به واقعیت

۲۰ بهمن ۱۳۹۸
مزیت بیتکوین از تبدیل اینترنت به واقعیت

روز پنجشنبه، OneWeb  از پرتاب موشک جدید به فضا حامل ۳۴ ماهواره در آن خبر داد. این نشانه شروع بسیار خوبی برای دهه جدید است زیرا به نظر می رسد که سال ۲۰۲۰ سالی خواهد بود که در آن OneWeb  و رقیب او SpaceX  مسابقه می دهند تا پهنای باند جهانی را به واقعیت تبدیل کنند. این موضوع می تواند برای بیتکوین مفید باشد.

طبق گفته مدیرعامل  OneWeb، آدریان استکل، انتظار می رود که پنجشنبه نخستین ۱۰ مورد از این برنامه باشد که OneWeb امسال به این وسیله انجام خواهد داد زیرا دستگاه های ماهواره ای پرتو اینترنت خود را به بیش از ۳۰۰ دستگاه گسترش می دهد. ماهواره ها، هر یک در اندازه یخچال هستند.

پس از استقرار سیستم، ترمینال های کاربران قادر به ارائه پوشش ۳G، LTE، ۵G و Wi Fi خواهند بود و دسترسی سریع و پر سرعت را در سراسر جهان از طریق هوا، دریا و زمین فراهم می کند.

همانطور که در گزارش ها ذکر شد، این ماهواره ها در مدار قطبی از ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری قرار دارند، با این حال، آنها به آرامی به مدار عملیاتی ۱۲۰۰ کیلومتری خود می روند.

مسابقه برای فضای اینترنتی آغاز شده است

OneWeb  قصد دارد در سال ۲۰۲۱ به طور رسمی برای تجارت شروع به کار کند و قادر خواهد بود پوشش جهانی ۲۴ ساعته را فراهم کند. این کار با فروش خدمات به دولت ها و مشتریان شرکت های خدمات اینترنتی هواپیماها، کشتی ها و قایق ها ارائه می شود. در نهایت، این شرکت پهنای باند را به ارائه دهندگان اینترنت مصرف کننده، مانند  Verizon، به فروش می رساند.

در همین حال، OneWeb  به رقیب اصلی برای Starlink الون مسک در این مسابقه تبدیل می شود. SpaceX  تنها شرکتی دیگر است که در حال حاضر ماهواره های ارتباطی را در چنین مقیاس وسیعی تولید می کند. هر دو شرکت مشاغل اینترنت ماهواره ای خود را با همان ایده پایه گذاری می کنند: ارتباط مردم با استفاده از فناوری غیر سنتی برای ارائه خدمات اینترنت پر سرعت به همه.

SpaceX  تاکنون ۲۴۰ ماهواره را برای Starlink  خود با تصویب کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده راه اندازی کرده است. آژانس به SpaceX  اجازه اعزام ۱۲،۰۰۰ ماهواره را به فضا اعطا کرد. علاوه بر این، این شرکت همچنین برای راه اندازی ۳۰،۰۰۰ ماهواره دیگر برای یک تنظیم کننده بین المللی ارسال کرده است.

ماهواره های اینترنتی و منفعت برای بیتکوین

ماهواره های اینترنتی و منفعت برای بیتکوین

بیت کوین از مزایای پوشش جهانی اینترنت سود می برد

این یک خبر خوب برای بیتکوین (BTC) است، زیرا از همان پهنای باند ماهواره ای جهانی می توان برای پخش کردن بلاکچین هر ارز دیجیتالی استفاده کند. در حال حاضر، پروژه ای در رابطه با جریان معاملات BTC  از طریق فضا با نام – Blockstream Satellite – وجود دارد که مجموعه ای از ماهواره های ژئوسینکرون است که کل زنجیره بیتکوین را بدون دسترسی به اینترنت فراهم می کند.

این پروژه به طور بالقوه می تواند افزونگی را تضمین کند و درنهایت فناوری را به کل سیاره زمین برساند. اگر ماهواره های Blockstream و سایر گره های بیتکوین مبتنی بر فضا با کمک شبکه اینترنت فضایی یکپارچه شوند، این می تواند یک دروازه جایگزین برای بلاکچین ارز های دیجیتال باشد که به زیرساخت های اینترنت موجود وابسته نیستند.

5 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

‫2 نظر

  • اتریوم‌متا خریدارم.

  • تایید نمیشه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *