سقوط مجدد قیمت بیت کوین همراه با افزایش دامیننس

۰۱ خرداد ۱۴۰۰
عوامل سقوط بیت کوین به زیر 10000 دلار

با انتشار اخبار منفی از همه جهات در هفته گذشته قیمت بیت کوین نتوانست به بازیابی خود ادامه دهد و دوباره دچار افت شده است.  در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر ممنوعیت ماینینگ و معاملات ارز دیجیتال در چین حدودا ۱۰۰۰۰ دلار افت کرده است.

اغلب آلت کوین ها نیز وضع به مراتب بدتری دارند و از افت دو رقمی قیمت رنج می برند. از جمله این ارزهای دیجیتال می توان به اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، دوج کوین و ریپل اشاره کرد.

در هفته اخیر پس از به نهایت رسیدن فشار فروش در بازار ارز دیجیتال، بازار در حال بازیابی جزئی بود که دوباره با انتشار اخبار منفی از چین دچار آشفتگی شد. دیروز قیمت بیت کوین در محدوده ۴۰۰۰۰ تثبیت شده بود و آماده تقویت برای ادامه مسیر صعودی بود که اخبار بنیادی منفی موجب افت ۱۰ هزار دلاری این ارز دیجیتال شد و قیمت از ۴۱۸۰۰ دلار به ۳۶۵۰۰ دلار رسید. با انتشار این خبر یک بار دیگر چین موضع منفی خود را نسبت به ارزهای دیجیتال به دنیا  یادآوری کرد.

با وجود افت قیمت بیت کوین، سهم این ارز دیجیتال مهم از بازار که با عنوان دامیننس بیت کوین شناخته می شود به علت افت شدید آلت کوین ها به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وضعیت قرمز آلت کوین ها

در بازار آلت کوین ها OKB با ۴۰ درصد افت قیمت پیشتاز بوده و Huobi Token با ۳۵ درصد و Terra  ، Nexo  و THORChain  با ۳۲ درصد افت، بدترین عملکرد را ثبت کرده اند. همچنین Maker افت ۳۱ درصدی، Compound  ، BakeryToken و SushiSwap افت ۳۰ درصدی، Aave کاهش ۲۹ درصدی و SHIBA INU افت ۲۷ درصدی قیمت را تجربه کرده اند که تنها تعداد کمی از عملکردهای منفی دورقمی در این بازار بوده است.

ارزش کل بازار نیز در طی یک روز ۲۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به رقم ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع:cryptopotato
1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *