توقف کامل ماینینگ در ایران تا پایان تابستان!

۲۴ مرداد ۱۴۰۴
توقف کامل ماینینگ در ایران تا پایان تابستان

یاسر سوادکوهی، مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که تمام مزارع استخراج ارزدیجیتال حتی آنهایی که مجوز دارند، تا پایان فصل گرم باید فعالیت خود را متوقف کنند. این تصمیم از تیرماه امسال با مصوبه شورای امنیت کشور اجرا شده و شامل همه نقاط کشور می‌شود.

به گفته او، تنها راه شناسایی ماینرهای غیرمجاز استفاده از اطلاعات دیسپاچینگ وزارت نیرو است. این داده‌ها به پلیس و نهادهای مربوط داده می‌شود تا دستگاه‌هایی که از برق عمومی استفاده می‌کنند شناسایی و جمع‌آوری شوند.

سوادکوهی گفت: «روش دیگری برای شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز نداریم و این اطلاعات تاکنون نتیجه خوبی داشته است.»

او همچنین درباره واردات دستگاه ماینر توضیح داد که طبق قانون باید در سامانه تجارت ثبت شود و مراحل قانونی انجام گیرد. با این حال، گمرک اعلام کرده که واردات ممنوع است، ولی آنچه در عمل دیده می‌شود با این گفته کمی فرق دارد. همچنین دستگاه‌های ماینر ردیف تعرفه جداگانه ندارند که این موضوع باید توسط سازمان توسعه تجارت پیگیری شود.

نتیجه

این محدودیت می‌تواند به کاهش فشار مصرف برق در تابستان کمک کند، اما احتمال دارد باعث افزایش فعالیت‌های زیرزمینی ماینینگ شود. اگر روش‌های شناسایی گسترده‌تر نشود، پیدا کردن این مزارع غیرقانونی سخت خواهد بود.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «توقف کامل ماینینگ در ایران تا پایان تابستان!» با ما درمیان بگذارید.

منبع:mehrnews
برای این مطلب رای ثبت نشده
اولین رای دهنده باش!
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
چندین سال است در دنیای تکنولوژی و ارزدیجیتال می‌نویسم و تحولات این حوزه را از نزدیک دنبال می‌کنم. به باور من، آینده مالی جهان بر پایه ارزدیجیتال و بلاک‌چین شکل خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *