سه دلیل برای پس زدن ۱۰۰۰۰ دلار توسط بیت کوین

۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سه دلیل برای پس زدن 10000 دلار توسط بیت کوین

قیمت بیت کوین برای سومین بار در یک ماه اخیر نتوانست از ۱۰۰۰۰ دلار فراتر برود. این مسئله نشان داد بیت کوین برای عبور از مقاومت چندساله با چالش مهمی روبه روست.

امروز قیمت بیت کوین در صرافی بیتمکس تا ۱۰۱۸۰ دلار هم رسید اما به سرعت به ۹۶۰۰ دلار بازگشت. این برگشت سریع به معنی این است که بیت کوین برای سومین بار در یک ماهه اخیر سطح مقاومت ۱۰۰۰۰ دلار را پس زده است. سه عاملی که می توانند در این نوسان تاثیرگذار باشند عبارت اند از : جلسه کمیته بازار آزاد (FOMC)، تسویه قراردادهای شورت به ارزش ۱۴ میلیون دلار و مقاومت قوی چندساله در محدوده ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰ دلار.

جلسه کمیته FOMC

جلسه کمیته FOMC کمی قبل از این نوسان برگزار شد و درآن موضوعاتی از جمله مشکل افزایش بیکاری و دورقمی باقی ماندن آمار بیکاری و روند کوتاه مدت بازار سهام تحت تاثیر شدت بیکاری بررسی شد. در این جلسه مقرر شد سرمایه گذاران اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام دهند. با وجود خبرهای خوش حاصل از این جلسه، قیمت سهام و بیت کوین پس از این جلسه دچار افت شد.

تسویه قراردادهای فیوچرز

در یک پنجره ۳۰ دقیقه ای ۱۴ میلیون دلار از قراردادهای شورت بیت کوین فقط در بیتمکس تسویه شد. به همین دلیل در بیتمکس قیمت بیت کوین تا ۱۰۰ دلار هم افزایش یافت. در واقع وقتی قراردادهای فیوچرز به ارزش میلیون ها دلار در یک دوره زمانی کوتاه تسویه شود امکان تغییر سریع قیمت در هر جهت وجود دارد.

مقاومت قوی

از نیمه سال ۲۰۱۹ سطح قیمتی ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰ دلار به عنوان مقاومتی قوی برای بیت کوین عمل کرده است. هر بار قیمت بیت کوین برای بالاتر رفتن از آن تلاش کرده دچار یک پولبک قوی شده است.

در آینده نزدیک ممکن است دوباره بیت کوین به قیمتی بالاتر از این مقاومت دست یابد اما احتمال پولبک دوباره عمیق تر به زیر این مقاومت هم وجود دارد.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع:کوین تلگراف
4 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *