تحلیل بیتکوین ( ۵ بهمن ۹۸ – ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ )

نکات برجسته قیمت بیتکوین

قیمت بیت کوین از محدوده 8،550 دلار تا 8،750 دلار به پایین شکسته شده است.
اندیکاتور RSI یک الگوی واگرایی نزولی را کامل کرد.
اندیکاتورRSI  از داخل یک مثلث نزولی به پایین شکسته شده است.
حمایت جزئی در محدوده 8،350 دلار و 8،000 دلار وجود دارد.
یک خط حمایت اصلی در محدوده نزدیک به 7،700 دلار وجود دارد.

شکست حرکت نوسانی بیت کوین

از زمان شکستن گوه صعودی در 29 دی 98 ( 19 ژانویه )، قیمت بیت کوین در بازه ای بین 8،550 $ 8،750 دلار معامله شد، و چندین بار هم بین خطوط حمایت و مقاومت نوسان کرد .

در 3 بهمن ( 23 ژانویه )، قیمت بیتکوین از این محدوده نیز پایین تر آمد. در حالی که این شکست یک شکست معتبر به حساب می آید ، اما با حجم قابل توجهی این سقوط انجام نشد.

و همچنان که روند قیمت رو به کاهش است الگوی دو کف (که یک الگوی صعودی است ) را تشکیل داده است.

 

پیش بینی روند آینده

با نگاهی به شکست الگوی گوه صعودی می توانیم ببینیم که روند قیمت در سطح 0.236 فیبو در حال حرکت به سمت بالا ست. این محدوده قیمت همچنین سقف کانال قبلی است، بنابراین انتظار داریم که قیمت می تواند در این محدوده کف سازی لازم را برای حمایت به انجام برساند ، اما به احتمال زیاد قیمت در این محدوده توانایی کامل برای برگشت (reversal) رو به بالا را نخواهد داشت.

یک حمایت جزئی در سطح فیبو 0.382 در 8000 دلار و حمایت اصلی در سطح 0.5 فیبو بین 7،700 دلار 7،800 دلار نقش خود را ایفا می کند.

 

اندیکاتور RSI  نیز این کاهش قیمت را تایید می کند .تشکیل واگرایی نزولی و پس از آن شکست الگوی گوه تاییدی بر نشانه های خرسی ( نزولی ) بازار است . پس از آن،اندیکاتورRSI  یک مثلث نزولی را ایجاد کرد که از آن دیروز به پایین شکسته شد.

علاوه بر این،مقدار شاخص این اندیکاتور به زیر 50 سقوط کرده است ، بنابراین یک روند اصلاحی قابل انتظار به سمت حداقل یکی از مناطق حمایتی ذکر شده پیش بینی می شود.

چارت با تایم فریم روزانه اهمیت هر یک از منطقه های حمایتی را به وضوح نشان می دهد . فرض حمایت 8000 دلاری با حضور میانگین متحرک 100 روزه (MA) تقویت می شود.

از سوی دیگر، محدوده 7،700 دلاری بیتکوین پس از شکسته شدن در حال حاضر به عنوان حمایت عمل می کند . بنابراین انتظار می رود قیمت پس از برخورد با این ناحیه ، مسیر خود را در خلاف جهت و رو به بالا تغییر دهد .

 

نتیجه گیری

قیمت بیت کوین پس از شکسته شدن از داخل یک گوه صعودی در 29 دی 98، همچنان رو به نزول است.

از طرفی الگوی RSI ایجاد شده از این کاهش قیمت حمایت می کند و نشان می دهد که کاهش قیمت تا رسیدن به قیمت 8000 دلار ادامه خواهد یافت و در صورت شکست این منطقه نیز احتمالاً می تواند به 7،700 دلار بازگردد.