تحلیل بیتکوین ۲۱ اسفند ۹۸

آیا می توان گفت قیمت بیتکوین الگوی سر و شانه های بزرگی را تشکیل داده است؟

در تاریخ 7 مارس، قیمت بیتکوین یک حرکت نزولی سریع را آغاز کرد که ادامه یافت تا اینکه قیمت دو روز بعد در 7،700 دلار حمایت پیدا کرد. با نگاهی به نمودار بلند مدت از ژوئیه سال 2019، این منطقه می تواند به ایجاد شانه مناسب از الگوی سر و شانه معکوس بلند مدت کمک کند.

نکات برجسته قیمت بیتکوین

  • احتمالاً قیمت داخل یک الگوی معکوس سر و شانه معامله می شود.
  • قیمت خط مقاومت نزولی بلند مدت را شکسته است.
  • خطوط حمایت در 7،750 دلار و 7،300 دلار وجود دارد.

الگوی معکوس سر و شانه

اگر واقعاً قیمت داخل این الگوی تجاری است، در حال حاضر در حال تشکیل شانه راست است.

این الگو در طی یک دوره زمانی طولانی، به طور خاص 175 روز در حال تشکیل است. علاوه بر این، یک شکست قیمت را تا 14000 دلار می برد، کمی بالاتر از بالاترین قیمت در ژوئن 2019 قرار دارد. بنابراین، احتمالاً قیمت در روند صعودی قرار دارد.

الگوی معکوس سر و شانه

شکست قبلی قیمت بیتکوین

وقتی بزرگنمایی می کنیم، می بینیم که قیمت از یک خط مقاومت نزولی در 13 ژانویه آغاز شد و پس از 10 روز اعتبار آن را تأیید کرد.

کاهش فعلی می تواند اعتبار دیگری برای این خط باشد. با این حال، قیمت در حال حاضر بالاتر از سطح حمایت 7،700 دلار استراحت می کند، قیمت بعدی 7،350 دلار (خط قرمز) است. خط قرمز حد پایین مطلق را نشان می دهد که قیمت می تواند برسد و هنوز الگوی معکوس سر و شانه را باطل نمی کند.

از طرف دیگر مقاومت در 8،550 دلار و 9200 دلار (خط سبز) وجود دارد. بسته شدن کندل بالاتر از 9200 دلار، تأیید می کند که BTC در حال ایجاد شانه مناسب است.

خطوط حمایت و مقاومت

روند قیمت در بلند مدت

از نمودار هفتگی می توان دریافت که قیمت احتمالاً در داخل مثلث متقارن بلند مدت تجارت می شود. تکیه گاه شانه راست و گردنبند الگو با خطوط سفید رنگی نشان داده شده است.

با این حال، خط حمایت صعودی مثلث در حال حاضر در حدود 6،900 دلار، مطابق با پایین ترین نرخ های دسامبر 2019 است. بنابراین، اگرچه کاهش 6،900 دلاری احتمال الگوی معکوس سر و شانه را باطل می کند، اما باز هم امکان شکست نهایی از مثلث متقارن وجود دارد.

الگوی مثلث متقارن

نتیجه گیری

قیمت بیتکوین در داخل مثلث متقارن بلند مدت و احتمالاً درون یک الگوی معکوس سر و شانه معامله می شود. شکست زیر 7300 دلار این الگوی را باطل می کند، اما هنوز هم در محدوده مثلث متقارن قرار می گیرد و امکان شکست نهایی را فراهم می آورد.

علاقه مندان به تحلیل قبلی بیتکوین در  MihanSignal، اینجا را کلیک کنید.

و علاقه مندان به دریافت سیگنال اختصاصی میتوانند به کانال تلگرام ما با آدرس  MihanSignalVIP@ بپیوندند.

آیا می خواهید وارد بازار ارز های دیجیتال شوید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در اینجا میتوانید برای شروع یادگیری همراه ما باشید.