تحلیل قیمت پولکادات: احتمال رالی کوتاه مدت | ۲۵ تیر

به مدت 4 ماه است که مقاومت خط روند (خط چین زرد) یک منطقه حیاتی را برای پولکادات ایجاد کرده است. این مقاومت باعث شده قیمت به مدت دو ماه روند نزولی داشته باشد.

همچنین EMA-20 (قرمز) تلاش های خریداران را در این فاز محدود کرده است. بنابراین، خیز قیمت از سطح 38.2 درصد می تواند شرایط را برای عقب گرد در نمودار فراهم کند. خریداران دات باید با افزایش فشار خرید در حمایت بلندمدت 6.45 دلار از افت شدید جلوگیری کنند.

هم اکنون قیمت دات با افت اندک نسبت به دیروز در 6.74 دلار قرار گرفته است.

تحلیل قیمت یک روزه پولکادات

فشار فروش مداوم قیمت پولکادات را تا کف 18 ماهه در 13 جولای هدایت کرده است. قبل از این قیمت بالاتر از حمایت بلندمدت حفظ شده بود اما مقاومت خط روند و EMA-20   قله های قیمتی را کنترل کرده بودند.

نمودار یک روزه قیمت پولکادات /  دلار. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

فاز فشردگی دات ادامه پیدا کرده است. اگر کندل فعلی زیر سطح 38.2 درصد بسته شود، احتمال افت در کوتاه مدت بیشتر خواهد شد.

تریدرها باید سطح 6.9 دلار را تحت نظر داشته باشند زیرا این سطح می تواند گرایش تاریخی قیمت به افت را تایید کند. در این صورت، اهداف احتمالی پس از افت 10 درصدی احتمالی در نزدیکی محدوده 6.45 دلار خواهند بود.  هرگونه رالی گاوی یا تلاش خرسی پیش از محدوده 7.3 دلار، عمر کوتاهی خواهد داشت.

وضعیت اندیکاتورهای تکنیکال

پس از تلاش یک ماهه برای رهایی از حرکت حاشیه  ای، گاوها برای شکستن سطح 45 در اندیکاتور RSI تلاش کردند. برای تغییر وضعیت نزولی موجود خریداران باید بالاتر از خط میانی جایگاه مناسبی پیدا کنند.

با وجود قله های پایین تر در پرایس اکشن، OBV پایین تر نرفته است. بنابراین، یک واگرایی ملایم خرسی با قیمت در چند روز گذشته ثبت شده است.

برخلاف این، اندیکاتور ADX یک روند جهتی ضعیف را در نمودار این آلت کوین نشان می دهد.

اندیکاتورها در نمودار یک روزه قیمت پولکادات/ دلار. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

نتیجه گیری

با توجه به نزدیک بودن سطح 38.2 درصد و EMA-20 به مقاومت خط روند، احتمال ادامه روند نزولی دات وجود دارد. اما پیش از هرگونه تصمیم گیری باید احساسات بازار را هم در نظر گرفت.

منبع: ambcrypto