ایلان ماسک فناورى عصبى را برتر از متاورس مى داند

ايلان ماسك (بنيانگذار شركت خودروسازى تسلا)، معتقد است كه نورلينك ( فناورى عصبى) در درازمدت، از فناورى متاورس عملكرد بهترى دارد.

ايلان ماسك (بنيانگذار و مديرعامل شركت Teslaو Spacex)، در توييت اخير خود نشان داد كه طرفدار اكوسيستم وب ٣ و متاورس نيست و از آنها حمايت نمى كند و اين پلتفرم هارا به عنوان تاكتيك هاى ماركتينگ قبول ندارد.

ايلان ماسك در مصاحبه اخير خود باBabylon Bee، زمانيكه از او در باره عقيده و نظرش درباره متاورس و اكوسيستم وب ٣ پرسيده شد،  پاسخ داد:

من آينده قدرتمند و موفقيت آميزى در اين اكوسيستم نميبينم.

با اينكه پيشنهاد هاى زيادى از افراد مختلف براى ورود به اين اكوسيستم دريافت كرده ام، اما قصد ورود به اين پلتفرم هارا ندارم.

ايلان ماسك همچنين اخيرا در توييتر خود گفته است:

متاورس در حال حاضر وضعیت قابل‌قبولی ندارد و نسل سوم وب هم چیزی شبیه به بازاریابی است.

او در ادامه اظهاراتش، حمايت خود را از واقعيت هاى مجازى (VR) و شركت Neuralink، كه در حوزه فناورى هاى عصبى فعاليت مى كند، نشان داد.

او که خود بنیان ‌گذار نیورالینک (Neuralink)، شرکت فعال در حوزه فناوری‌ های عصبی است، گفته فناوری عصبی می‌ تواند افراد را به‌ طور کامل در یک فضای مبتنی بر واقعیت مجازی قرار دهد. او همچنين معتقد است كه اكوسيستم متاورس و وب ٣ فاصله ى بسيارى تا رسيدن به نقطه كاربردى و موفقيت آميز براى كاربران حوزه ارز ديجيتال، دارند.

ایلان ماسک، استارتاپ نوروتکنولوژی محرمانه نورولینک را در اولین اعلام عمومی اش رو نمایی کرد که نشان از کاشتن رشته های قابل انعطاف در مغز و اتصال آن به صورت مستقیم به کامپبوتر دارد. این فناوری با هدف کمک معلولان در کنترل کامپیوتر از طریق ابزارهای قابل برنامه ریزی در مغزهایشان است و می تواند یک روز به صورت گسترده ، روش فکر کردن و برقراری ارتباط انسان ها را بهبود بخشد.

منبع: cointelegraph.com