توقیف ٣/۶ میلیارد دلار از صرافى بیت فینکس

وزارت دادگستری آمریکا ۳.۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال مرتبط با هک صرافی بیت‌ فینکس را توقیف کرد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يوتودى، دپارتمان دادگسترى ايالت متحده، ٣/٥ ميليارد دلار ارز ديجيتال كه متعلق به جريان جنجالى حمله هكرى به صرافى بيت فينكس بود را توقيف كرد.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) توانسته ۳.۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال مرتبط با هک صرافی بیت‌ فینکس (Bitfinex) كه در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد را توقیف کند. 

به گفته روزنامه واشنگتن پست، اين توقيف، بزرگ‌ ترین توقیف مرتبط با ارزهای دیجیتال تاکنون محسوب می‌شود.

ایلیا لیختن‌ اشتین ٣٤ ساله به همراه همسرش هيدر مورگان ٣١ ساله به جرم پولشويى در حوزه ارزهاى ديجيتال دستگير شدند.

اين زوج پس از توطئه انجام پول‌ شویی برای پاک کردن مبدأ ۱۱۹,۷۵۴ کوینی که از این صرافی به سرقت رفته بود، در نیویورک دستگیر شدند.

در اين سرقت، سارقین بیش از ۲,۰۰۰ تراکنش غیرقانونی برای مخفی کردن رد پای خود انجام داده ‌اند.

گفتنى است آنها با استفاده از تكنيك هاى دزدى مثل “chain hopping”، وجوه را بازارهای دارک وب از جمله AlphaBay واریز می‌ کردند.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يوتودى، نیروهای ویژه پس از جست و جو هاى فراوان توانستند به حساب كاربرى كه توسط سارقين ساخته شده بود دسترسى پيدا كنند، آنها همچنين توانسته‌اند فایل‌ هایی که حاوی کلیدهای خصوصی کیف پول حاوی وجوه غیرقانونی است را نيز پیدا کنند.

پس از دستگيرى سارقان و توقيف اموال دزديده شده، معاون دادستان کل آمریکا در بیانیه خود تأکید کرده که این مجرمان نمی‌توانند درآمدهای خود را به کمک ارزهای دیجیتال پنهان کنند و وزارت دادگستری هر شکلی از پول را می‌تواند دنبال کند. 

منبع: u.today.com