چگونه بیت کوین بخریم؟ | آموزش ۰ تا ۱۰۰ رایگان

بیت کوین، ارز دیجیتال پرطرفداری که دنیای کریپتو با آن شروع شده و اقتصاد جهانی را با تحول روبرو کرده است. این رمز ارز غیرمتمرکز که حاکم بی‌چون و چرای کریپتو کارنسی‌ها به‌حساب می‌آید، وسیله‌ای برای مبادله امن بشمار می‌رود.

اگر این روزها از بیت کوین زیاد شنیده‌اید و پتانسیل و آینده این ارز دیجیتال برایتان جذاب است ولی از نحوه خرید آن بی‌اطلاع هستید. در مطلب چگونه بیت کوین بخریم با ما همراه باشید تا به‌طور کامل از مسیر خرید بیت کوین رمزگشایی کنیم و دانش شما را برای ورود به این بازار افزایش دهیم.‌

برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم‌ است؟

اگر تصور می‌کنید که برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین باید مقدار زیادی پول داشته باشید، باید بگوییم که اینطور نیست! بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند خرید تتر قابلیت تقسیم دارند بدین معنی که می‌توانید تنها بخشی از آن را خریداری کنید. این ویژگی به افراد کمک می‌کند تا اندازه بودجه‌شان بیت کوین بخرند.

شاید اکنون‌ این سوال در ذهنتان نقش بسته است که حداقل پول برای خرید بیت کوین چقدر است؟ در پاسخ باید بگوییم که این مقدار به عوامل مختلفی مانند قیمت خرید بیت کوین و همچنین محدودیت حداقل خرید در یک صرافی بستگی دارد. به‌طور مثال در صرافی اوکی اکسچنج، کاربران با حداقل ده دلار (پرداخت به ریال) می‌توانند برای خرید بیت کوین اقدام کنید. البته توضیح این نکته ضروری به‌نظر می‌رسد که این مبلغ در صرافی‌ها مختلف ممکن است با کاهش یا افزایش روبرو شود. اما در اصل قضیه که ورود به بازار کریپتو با مبلغ کم امکان‌پذیر است، تفاوتی ایجاد نمی‌کند.‌

چگونه بیت کوین (BTC) بخریم؟

بیت کوین ارز دیجیتال محبوبی است که بسیاری به خرید و فروش و کسب درآمد از آن علاقه دارند. اگر‌ در حال تحقیق درباره روش‌های خرید ارز دیجیتال هستید و این سوال که چگونه بیت کوین بخریم فکرتان را مشغول کرده است، باید بگوییم که خرید این ارز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به‌طور مثال، شما می‌توانید از طریق گروه‌های واتساپ،‌ تلگرام و حتی اشخاص حقیقی بیت کوین خریداری کنید، اما همانطور که قابل حدس است این روش‌ها به‌اندازه کافی مطمئن نیستند و امکان کلاهبرداری در آن‌ها وجود دارد. بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال اقدام از طریق وب سایت‌ صرافی‌های معتبر است. صرافی‌های ارز دیجیتال که به‌صورت آنلاین فعال هستند، امکان خرید و فروش انواع ارزها در محیطی امن را برایتان فراهم می‌کنند. در ادامه نحوه خرید در صرافی‌های ایرانی و خارجی را به شما توضیح می‌دهیم.

خرید بیت کوین از صرافی ایرانی

برای ساکنین داخل ایران بهترین روش خرید بیت کوین اقدام از طریق صرافی‌های ایرانی است‌. این صرافی‌ها امکان خرید مستقیم بیت کوین از طریق کارت بانکی را فراهم می‌کنند. لازم به توضیح است که هم‌اکنون به‌دلیل خلا قانونی در بسیاری از کشورها و از جمله ایران، صرافی‌ها دارای مجوز بانک مرکزی نیستند، اما طبق قوانین ایران در صورت بروز مشکل می‌توانید از صرافی‌های معتبر بصورت قانونی شکایت کنید. برخی از صرافی‌های امن ارز دیجیتال ایرانی عبارتند از:

  • اوکی اکسچنج؛ یکی از صرافی‌های معتبری است که نزدیک به یک میلیون کاربر دارد و امکان معامله بیش از ۷۰۰ رمز ارز در آن وجود دارد. از مزایای این صرافی می‌توان به امنیت بالا، انجام لحظه‌ای معاملات، پشتیبانی ۲۴ ساعته و کیف پول داخلی اشاره کرد.
  • نوبیتکس؛ این صرافی از شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های حاضر در بازار ارز دیجیتال است. صرافی نوبیتکس از سال ۱۳۹۶ کار خود را شروع کرده و با ارائه امکاناتی مانند کارمزد مناسب، کیف پول داخلی، امنیت بالا و پشتیبانی از رمز ارزهای معتبر، کاربران زیادی را جذب کرده است.
  • بیت پین: صرافی بیت پین با وجود آنکه تازه تاسیس است توانسته با ارائه مزایایی مانند مدیریت ریسک، پشتیبانی ۲۴ ساعته، اپلیکیشن اختصاصی، پشتیبانی از لایتنینگ توجه بسیاری از فعالان بازار کریپتو را جلب کند.

خرید بیت کوین از صرافی خارجی

یکی‌ دیگر از روش‌های خرید بیت کوین که در پاسخ به سوال چگونه بیت کوین بخریم می‌توان به آن اشاره کرد، اقدام از طریق صرافی‌های ارز‌دیجیتال خارجی است. استفاده از این روش برای کاربران داخل ایران کمی دشوار است، زیرا به‌دلیل تحریم‌های سیاسی فقط باید در صرافی‌های خارجی که به احراز هویت نیاز ندارند و با IP غیر ایرانی فعالیت کنند. خرید بیت کوین از صرافی خارجی از طریق کارت اعتباری بین‌المللی و یا با ارزهای دیجیتال دیگر انجام شود. در ادامه مطلب چگونه بیت کوین بخریم چند نمونه از صرافی‌های معتبر خارجی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • بایننس؛ معروف‌ترین صرافی ارز دیجیتال که نزدیک به ۱۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، بایننس است. این صرافی با ارائه خدماتی مانند کارمزد پایین، امنیت بالا، ارائه وام و پشتیبانی از رمز ارزهای گوناگون اعتبار بالایی در بازار کریپتو کسب کرده است.
  • کوین بیس؛ صرافی کوین بیس که حجم معاملاتی بالایی دارد با رابط کاربری ساده‌ خود محیطی جذاب برای مبتدی‌ها فراهم می‌کند. این صرافی دارای مزایایی مانند سیستم تبادل فوری، پشتیبانی از تعداد بالای رمز ارزها، کسب ارز دیجیتال از طریق Coinbase Earn برخوردار است.
  • کوکوین؛ صرافی کوکوین جزو ده صرافی برتر دنیا است که بیش از ۲۷ میلیون کاربر دارد. این صرافی با پشتیبانی از ۷۰۰ توکن، حجم معاملاتی بالا، تایید رمز ارزها و پروژه‌ها توسط تیم تحقیقاتی این صرافی، اعتماد مشتری‌ها را جلب کرده است.

مراحل خرید بیت کوین از صرافی‌ها

تا اینجای مطلب چگونه بیت کوین بخریم با روش‌های خرید این ارز دیجیتال آشنا شدید. در ادامه قصد داریم تا به‌طور کامل مراحل خرید بیت کوین از صرافی معتبر اوکی اکسچنج را به شما آموزش دهیم تا بدون مشکل بتوانید برای خرید آن اقدام کنید.

1.    قدم اول: ثبت نام و احراز هویت

برای فعالیت قانونی در صرافی‌های معتبری مانند اوکی اکسچنج به ثبت نام و احراز هویت نیاز دارد. برای انجام این کار به سایت صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج بروید و در منوی بالا سمت چپ گزینه ثبت نام را انتخاب و اطلاعات خود را وارد کنید. بعد از اتمام ثبت نام باید با ارائه شماره تلفن همراه، کارت بانکی، عکس مدارک هویتی و… فرایند احراز هویت را انجام دهید.

2.    قدم دوم: شارژ کیف پول

حال که فرایند ثبت نام و احراز هویت خود را به پایان رسانده‌اید، برای خرید بیت کوین و انجام معامله باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. شما می‌توانید از طریق کارت بانکی که به سایت اوکی اکسچنج معرفی می‌کنید به حساب خود ریال واریز یا برداشت کنید.

3.    قدم سوم: خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین در صرافی اوکی اکسچنج می‌توانید از طریق بخش تبادل سریع و تریدر اقدام کنید، تفاوت این دو قسمت، کارمزدهای متفاوت‌ آن‌ها است‌.

در ابتدا به توضیح نحوه ثبت سفارش بیت کوین در بخش تبادل سریع می‌پردازیم:

  • بعد از انتخاب تبادل سریع، حروف BTC را که نماد بیت کوین است در قسمت چپ وارد کنید.
  • سپس مقدار بیت کوین مورد نظر خود را بنویسید.
  • بعد از وارد کردن مقدار ارز دیجیتال، گزینه تایید را بزنید.
  • در‌ نهایت پیام “سفارش شما با موفقیت انجام شد” را مشاهده خواهید کرد.

در قسمت تریدر نیز می‌توانید سفارشتان را با مبلغ دلخواه وارد و با کارمزد کمتری خریداری کنید. بعد از پایان این مراحل، بیت کوین خریداری شده در کیف پول اختصاصی شما قابل مشاهده است.

کلام پایانی

تعداد علاقه‌مندان به خرید ارزهای دیجیتال و به‌ویژه بیت کوین روز به روز افزایش می‌یابد، اما بسیاری از افراد تازه‌ وارد با روش‌های خرید بیت کوین آشنا نیستند و این سوال که چگونه بیت کوین بخریم در ذهنشان وجود دارد. برای خرید بیت کوین می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که امن‌ترین‌ آن‌ها اقدام از طریق صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی است. با انجام ثبت نام و احراز هویت در صرافی‌های ایرانی مانند اوکی اکسچنج، نوبیتکس و بیت پین و صرافی‌های خارجی مانند بایننس، کوین بیس و کوکوین به‌راحتی و در محیطی مطمئن می‌توانید خرید و فروش انواع ارز دیجیتال از جمله بیت کوین را انجام دهید‌.