مخالفت پیتر برندت و پیتر اسکیف بر سر عملکرد طلا

پیتر در مقابل پیتر!

معامله گر کهنه کار صنعت ارز دیجیتال، پیتر برندت بعد از تمسخر عملکرد ضعیف بازار طلا در سال گذشته، با مخالفت پیتر اسکیف که از طرفداران بازار طلا می باشد، مواجه شد.

پیتر برندت در صفحه توییتر خود به عکسی از Krugerrand (اولین شمش طلا که به صورت سکه در سال 1967 ساخته شد)، حمله کرد. برندت اظهار کرد که او این سکه را در سال 1980 خریداری کرده است و این سکه از آن سال تاکنون که بیش از 4 دهه می گذرد؛ تنها شاهد 3 درصد رشد بوده است.

این چارتیست برجسته در ادامه اضافه کرد که عملکرد سکه Krugerrand او، حتی از سود اوراق خزانه داری هم کمتر بوده و پسرفت قابل توجهی داشته است.

برندت در ادامه توییتش به گونه ای تمسخر آمیز از پیتر اسکیف بابت راهکارهای معامله گری اش تشکر کرد. پیتر اسکیف در پاسخ به پیتر برندت، علت ناامیدی برندت از سکه Krugerrand اش را انتخاب زمان اشتباه در خرید، دانست.

به گفته پیتر اسکیف، زمانی که برندت برای خرید این سکه انتخاب کرده بود مصادف با پایان دهه پرثمر و پرسود بازار طلا شده است. همچنین به گفته او، قیمت فلز طلا در سال 1980 علی رغم افزایش تورم و فشارهای سیاسی که تا اواخر سال 1979 ادامه داشت، به راس خود یعنی قیمت 850 دلار به ازای هر انس رسیده بود.

ناامیدی تو به این دلیل است که تو زمانی به به فکر خرید سکه افتادی که بازار طلا به پایان دوران 10 ساله اوج خود رسیده بود، دورانی که قیمت طلا از 33 دلار به 850 دلار به ازای هر انس رسیده بود.

پس بازار طلا را سرزنش نکن. زمانبندی اشتباه خود در اقدام به خرید را سرزنش کن!

به گزارش میهن سیگنال به نقل از یوتودی، مدیر عامل شرکت Microstrategy (مایکل سیلر)، هم مدتی بعد به این درگیری پیوست و در یکی از کامنت ها ادعا کرد که تشخیص و شناسایی فرصت های مناسب در بازار طلا، بسیار چالش برانگیز و دشوار می باشد.

 

منبع: u.today.com