سرقت ١٣ میلیون دلارى از استیبل کوین شبکه پالیگان

استيبل كوين شبكه پاليگان به نام QiDAO، مورد حمله قرار گرفت و دچار ١٣ ميليون دلار ضرر شد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از كوين تلگراف، پروتکل استیبل کوین بومی شبکه پالیگان که QiDAO نام دارد، درجريان قرارداد واگذاری سوپر فلوئید (Superfluid) مورد حمله قرار گرفت. در جريان اين سرقت حدود ۶۵ درصد از بهای توکن حاکمیتی QI كه مبغى معادل با ١٣ ميليون دلار مى شود، کاسته شد.

گفتنى است بر اساس اطلاعات منتشر شده از جريان اين حمله، گفته مى شود كه مبلغ به سرقت برده شده از اين شبكه، متعلق به حاميان و عوامل تيم پروژه واگذارى قرارداد Superfluid بوده است.

بعد از اعلام اين حمله توسط شبكه پاليگان، بهای این توکن از ۱.۲۴ دلار به ۰.۱۸ دلار رسید.

گفتنى است، تیم QiDAO بلافاصله بعد از پخش اين خبر با انتشار پستى در توییتر به کاربران اطمینان داده است که مبالغ دزيده شده متعلق به كاربران اين شبكه نميباشد و سرمایه آن‌ ها امن بوده و تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته است.

پالیگان یکی از برترین پروژه های لایه دوم اتریوم است که محبوبیت بالایی رو داره. با استفاده از Polygon و ارز ماتیک مشکلات مقیاس پذیری اتریوم قابل حل هستش.

پاليگان به شکل یه زنجیره جانبی اثبات سهام طراحی شده و به صورت موازی در کنار بلاک چین اتریوم فعالیت میکنه. همین مسئله هم باعث شده که اتریوم به پلتفرمی سریع و کم هزینه تبدیل بشه و از اون برای نرم افزار های غیر متمرکز (DApps) اتریوم استفاده میشه.

البته پالیگان فقط یه راهکار مقیاس پذیری نیست و مجموعه ای از راهکار های مختلف برای بهبود کارایی شبکه های مختلف رو ارائه میده. برای مثال یکی از امکانات پالیگان کیت توسعه نرم افزار (SDK) است که تو توسعه ی راهکار های مقیاس پذیری سازگار با اتریوم بسیار کاربردیه.

منبع: cointelegraph.com