بخشش ۱.۶ تریلیون دلار وام دانشجویی و افزایش بیتکوین

چه اتفاقی برای بیتکوین می افتد اگر 1.6 تریلیون دلار وام دانشجویی بخشیده شود.

سناتور برنی سندرز (I VT) و سناتور الیزابت وارن (D MA) برای انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد کرده اند وام های دانشجویی را به مبلغ 1.6 تریلیون دلار ببخشند. به نظر می رسد که این طرح برای جوانان محروم، پول نقد و رشد اقتصادی بهمراه داشته باشد. اما آیا آنها پول اضافی را در بیتکوین سرمایه گذاری می کنند؟

با این حال، بسیاری از کارشناسان مالی غیر از این فکر می کنند. خطرات مرتبط با بخشش وام دانشجویی می تواند بحران اقتصادی را بوجود آورد.

خطرات بخشش وام

این پیشنهاد به اندازه کافی قابل قبول به نظر می رسد. بخشیدن وام های دانشجویی به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا درصد بیشتری از درآمد ماهانه خود را برای سایر خریدها استفاده کنند، بنابراین رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

به گفته برخی، تأثیرات منفی آن نیز می تواند به همان اندازه قابل توجه باشد. هزینه ترخیص آن بدهی ها، که بسیاری از آنها به صورت خصوصی نگهداری می شوند، بر عهده دولت آمریکا خواهد بود. چنین هزینه هایی به بدهی قبلی دولت اضافه می کند. این کار تنها موقعیت دلار آمریکا در بازارهای بین المللی را تضعیف می کند.

علاوه بر این، مزایای آن ممکن است به طور چشمگیری کمتر از آنچه تصور می شود باشد. به عنوان مثال، برنامه بخشش وام می تواند پول را در جیب مصرف کنندگان بگذارد. با این حال، بیشتر مصرف کنندگان به دلیل بدهی، خرید خانه و سایر تصمیمات مالی را نمی پذیرند. در عوض، این جریان نقدی جدید، احتمالاً به سرعت در هزینه های شخصی یا حتی بیتکوین وارد می شود.

بخشش وام دانشجویی

حرکت ناگهانی بیتکوین

چنین حرکاتی با ریسک اقتصادی احتمالاً باعث افزایش سریع قیمت بیتکوین می شود. افزایش بدهی فدرال، و ترس از امنیت قرارداد ها باعث می شود سرمایه گذاران از بازار های دولتی بیرون آمده و به سمت سرمایه گذاری های غیر دولتی مانند بیتکوین روی بیاورند.

برخلاف سایر سرمایه گذاری ها، بیتکوین مبتنی بر تعهدات قراردادی نیست. در عوض، شبکه بیتکوین به عنوان یک محیط “بی اعتماد” ساخته شده است که از آن در برابر کنترل های دولتی محافظت می کند. وقتی بازارها به دلیل دستکاری دولت سقوط می کنند، بیتکوین می تواند محافظت شود.

با این محافظت، بیتکوین احتمالاً شاهد افزایش چشمگیر قیمت خواهد بود، زیرا سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن پناه می برند. اگرچه طرح بخشش بدهی می تواند به اقتصاد ایالات متحده آسیب برساند، اما صاحبان بیتکوین بازده سرمایه گذاری قابل توجهی را مشاهده خواهند کرد.