بررسی حجم کیف پول های بیتکوین

چه کسی بیتکوین را جمع می کند؟ 784،000 کیف پول بیتکوین اکنون بیشتر از 1 بیتکوین دارند.

مطالعه کیف پول های بیتکوین و تعداد BTC آنها، شواهدی از الگوی رو به رشد انباشت دارایی دیجیتال است. تعداد آدرس های بیتکوین با موجودی بیش از یک BTC از زمان راه اندازی ارز دیجیتال، یعنی بیش از یک دهه قبل، به طور مداوم در حال افزایش است.

علیرغم نوساناتی که شاهد نزدیک شدن به قیمت 20 هزار دلار بود، به 3200 دلار سقوط کرد و در کمتر از دو سال نزدیک به 14000 دلار افزایش یافت. از نظر ارقام، به نظر می رسد چیزی بیش از خرده فروشی در بیتکوین انجام می شود.

رشد  کیف پول های بیتکوین دارای بیشتر از 1 BTC بدون توجه به قیمت، تجمع پایدار را نشان می دهد.

تعداد کیف پول های بیتکوین با حداقل یک بیتکوین به حدود 784،000 رسیده است. این افزایش قابل توجهی را نسبت به 707،000 کیف پول گزارش شده در سال گذشته نشان می دهد. این همچنین بیش از دو برابر سال 2015 است.

این ارقام از شرکت تجزیه و تحلیل رمزنگاری Glass Node ارائه می شود. آنها رشد مداوم تعداد کیف پول های بیتکوین را با تعادل بیش از 1 BTC در افزایش قیمت و نزول قیمت نشان می دهند. در طی چرخش شدید بیتکوین، تعداد اندکی کاهش می یابد.

این امر باعث می شود که شرکت تحقیقاتی Bloqport در توییتی، حدس و گمان کند که این ارقام از تجمع خرده فروشی بیتکوین بدست آمده است. البته این یک تئوری قابل قبول است. با قیمتی بالغ بر 8.500 دلار، به نظر می رسد کسانی که تعادل بیش از یک BTC دارند، بنظ می رسئ بیشتر بیتکوین خود را ذخیره می کنند تا اینکه آن را خرج کنند. با این وجود، نگاهی به موجودی آدرس دیگر ممکن است تجمع در جاهای دیگر را نیز نشان دهد.

تاثیر قیمت بیتکوین بر حجم دارایی موجود در کیف پول ها

تعداد آدرسهایی که اکنون بیش از 10 BTC در آن نگهداری می شوند، تقریباً بالاترین مقدار در گذشته خود نزدیک است. این رقم در سال های اولیه بیتکوین به سرعت رشد کرد (همانطور که انتظار دارید)، اما از آن زمان رشدش بسیار کم شده است. این رقم از اوایل سال 2017 ثابت مانده است.

جالب توجه است که آدرس هایی با بیش از 1000 BTC نیز رو به رشد بوده اند. از آنجا که بیتکوین در اواخر سال 2018 ، حدود 6500 دلار معامله می شد، به نظر می رسد دارندگان بزرگ بیتکوین تعداد بیشماری نگه داری می کنند. از حدود 1650 آدرس BTC 1k در سه ماهه سوم سال 2018، اکنون بیش از 2100 مورد وجود دارد. سوال بزرگ این است که، چه مقدار از این پول انباشته شده بیتکوین جدی است، و چه میزان از این ها، شرکت هایی مانند سیستم عامل های مبادله ای هستند، که به طور معمول تعداد زیادی BTC را جمع می کنند.

کیف پول نهنگ ها

الگوی کیف پول های نهنگ های بزرگ برای نتیجه گیری در این مورد سخت تر است. در حال حاضر فقط 103 آدرس با بیش از 10،000 BTC وجود دارد. این رقم به پایین تر از 100 کاهش یافته است، اما نسبت به قبل از زمان قیمت 1300 دلاری بیتکوین خیلی تغییر نکرده است. بالاترین میزان آن تاکنون 126 در سال 2016 بود، که بیتکوین در حدود 700 دلار معامله می شد. در حال حاضر، 10،000 BTC بیش از 86 میلیون دلار ارزش دارد. بسیاری از این موارد به عنوان کیف پول مبادله شناخته می شوند.

به عنوان مثال، کراکن 29 و 30مین کیف پول های بزرگ بیتکوین را به ترتیب با دارایی 23228 BTC و 22211 BTC در اختیار دارد. Huobi، Bitfinex، Binance و Bittrex همگی دارای کیف پول هایی با بیش از 10،000 BTC هستند. نگهداری گسترده بیتکوین در کیف پولهای واحد، تلاش هکرها برای به خطر انداختن امنیت مبادله را توضیح می دهد، و همچنین نشان دهنده تجمع خطرناک BTC است، اگر یک دولت خصمانه در تلاش برای تصرف دارایی های مبادله ای باشد.