یک میلیارد دلار ارز دیجیتال با کلاهبرداری از دست رفته

طبق گزارشی که اخیراً توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) منتشر شده است، از ابتدای سال 2021 تاکنون 46000 نفر بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال با سو استفاده و کلاهبرداری از دست داده اند.

این گزارش می‌ گوید که کلاهبرداران از سرمایه ‌گذاری اکثر ارزهای دیجیتال گمشده ۵۷۵ میلیون دلار را به دست آوردند. افرادی که با وعده های دروغین پول سریع و آسان کور می شوند، پول خود را مستقیماً به کیف پول کلاهبرداران می فرستند. برخی از کلاهبرداران ممکن است  قبل از فریب قربانیان خود برای انتقال پول بیشتر، به آنها اجازه دهند بخش کوچکی از وجوه خود را برداشت کنند تا اعتماد آنها را به خوبی جلب کنند.

کلاهبرداری های احساسی مسئول 185 میلیون دلار ضرر ارز دیجیتال هستند. کلاهبرداران معمولا سعی می کنند قربانیان بالقوه خود را با ثروت جعلی تحت تاثیر قرار دهند، قبل از اینکه به طور اتفاقی نکات سرمایه گذاری را به آنها توصیه کنند.

کلاهبردارانی که به جعل هویت مشاغل و مقامات دولتی می پردازند، بقیه مبلغ (133 میلیون دلار) را تشکیل می دهند.

رسانه های اجتماعی نقش کلیدی در تسهیل کلاهبرداری دارند. گزارش FTC می‌گوید تقریباً نیمی از افرادی که از ابتدای سال 2021 قراردادهای هوشمند خود را از طریق کلاهبرداران از دست داده اند، از برنامه‌ هایی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و تلگرام استفاده می ‌کنند.

این ضرر در سه ماهه اول سال 2022 به 329 میلیون دلار رسید. تقریباً نیمی از آنچه در کل سال 2021 به سرقت رفته بود 680 میلیون دلار است. میانگین ضرر فردی در حال حاضر 2600 دلار است.

طبق گزارش های میهن سیگنال بازیگران بد موفق شدند در سال 2021 60 برابر بیشتر از سال 2018 درآمد داشته باشند، که نشان دهنده دامنه رو به رشد کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال است.

منبع: u.today