بلاکچین: ۱۴۰۰۰ دلار کمک نقدی برای مبارزه با کرونا

استارتاپ چینی فوزامی یک پلتفرم خیریه مبتنی بر بلاکچین برای ردیابی و مدیریت اطلاعات راه اندازی کرده است. این پلتفرم به منظور افزایش شفافیت و بهره وری فرآیندهای داخلی کسب و کارها از جمله سازمان های خیریه طراحی شده است. این پلتفرم شبکه ای است که سازمان ها می توانند در آن اطلاعات افراد را ثبت، ذخیره و مدیریت کنند.

صرافی بزرگ بایننس ادعا کرده است 10 میلیون ین چین معادل 1.44 میلیون دلار برای کمک به مبارزه با بیماری و ویروس کرونا اهدا شده است.

کریپیتال، شرکت خدمات بازاریابی بلاکچین هم یک نهاد خیریه برای تهیه نیازمندی های پزشکی برای قربانیان ویروس کرونا رونمایی کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده که سیستم خیریه ی مبتنی بر بلاکچینی به منظور شفافیت و بهره وری بیشتر ایجاد خواهد کرد.

هایپرچین نیز ازیک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین برای مبارزه با شیوع کرونا رونمایی کرده است. این پلتفرم به عنوان پورتال اهدای تجهیزات پزشکی برای حمایت از بیمارستان های مرکز چین عمل می کند.

پتانسیل بلاکچین در تضمین توزیع عادلانه کمک های اهدایی توسط شرکت های پیشرو در سرتاسر جهان از جمله سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و بنیاد جهانی حیات وحش شناخته شده است. مبارزه با ویروس کرونا تنها یک مثال از کاربرد بلاکچین برای جذب کمک های خیریه در سالهای اخیر است.

منبع