٣/٢ میلیون دلار اتریوم توسط کلاهبرداران راگ پول دزدیده شد

3/2 ميليون دلار ارز اتريوم از پروتوكل غيرمتمرکز مالى (ديفاى) MetaDAO، در جريان يك كلاهبردارى راگ پول دزديده شد.

كلاهبردارى هاى فضاى اموال غيرمتمركز ديفاى (deFi)، روز به روز درحال افزايش مى باشد.

به دنبال ورود دوباره و افزايش فعاليت توسعه دهندگان حوزه ارزهاى ديجيتال، پس از اولين نشانه هاى اصلاح بازار، حمله هاى هكرى شبكه ديفاى و كلاهبردارى هاى راگ پول هم رشد چشمگيرى داشته است.

اينبار ٣/٨ ميليون دلار از ارزش اموال ديجيتال كاربران به سرقت برده شد.

كلاهبردارى راگ پول شبكه metaDAO

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از شبكه امنيتى PeckShield، تعداد ٨٠٠ توكن اتريوم به ارزش ٣/٢ ميليون دلار در طى چند ساعت گذشته از كاربران شبكه metadao، دزديده شده است.

به گفته شبكه امنيتى PeckShield، اين توكن هاى اتريوم به پلتفرم قرارداد هوشمند TorandoCash منتقل شده است، اين شبكه از كاربران خواسته تا از سهام گزارى به روى اين قرارداد هوشمند خوددارى كنند. و درصورتى كه آن را تاييد كرده اند در اولين فرصت اقدام به لغو اين قرارداد بكنند.

تورنادو کش یک اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp) کاربردی است که توانسته روی بلاکچین اتریوم اجرا شود، تورنادو کش یک راه‌حل فنی برای ناشناس ماندن تراکنش‌ها و معاملات در اتریوم است.

راگ پول (rug pull) یکی از انواع کلاهبرداری‌ هاست که بنا بر آمار تا تاریخ جولای سال ۲۰۲۱، مسبب از دست رفتن ۱۱۳ میلیون دلار از سرمایه قربانیان بوده است؛ راگ پول در لغت به معنی کشیدن فرش از زیر پای کسی است و به روشنی تصویر واضحی از چیزی که در عمل رخ می‌دهد، به دست می‌ دهد.

این کلاهبرداری اغلب بدین شکل رخ می‌دهد که پروژه بی‌ارزشی به کمک تبلیغات فراوان و به مدد حرص و آز بشری، باارزش جلوه داده می‌شود.

 

منبع: u.today.com