پیش بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۴: چشم انداز مثبت بلندمدت

یکی از پروژه هایی که مدتی است رشد خیره کننده خود را آغاز کرده کاردانو است. قیمت کاردانو (ADA) از ابتدای امسال بیش از 137 درصد افزایش پیدا کرده است. با نزدیک شدن به سال 2024 پیش بینی های متنوعی درباره آینده این ارز دیجیتال مطرح شده است. نظر کارشناسان در این زمینه می تواند راهنمای خوبی برای سرمایه گذاران باشد تا پس از دوران افول ارزهای دیجیتال بیشترین سود را کسب کنند.

برخی کارشناسان افزایش قیمت تا 7 دلار را تا انتهای دهه پیش بینی کرده اند اما برخی اعتقاد دارند قیمت کاردانو در سال 2024 به 8.78 دلار افزایش خواهد یافت. در این مقاله قصد داریم نظر کارشناسان و سناریوهای پیش روی کاردانو را بررسی کنیم.

کاردانو چیست؟

کاردانو (Cardano) یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال نسل سوم است. هدف از ظهور نسل سوم ارزهای دیجیتال در بازار، رفع مشکلات و چالش‌هایی مانند مقیاس‌پذیری و کارمزد بالای تراکنش‌ها است. ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) در سال 2015 به عنوان یک پروژه برای ایجاد تغییر و تحول در ساختار بازار ارزهای دیجیتال طراحی و راه اندازی شد. ارز دیجیتال کاردانو یا (ADA) یکی بهترین و منسجم‌ترین رمز ارزهای بازار به حساب می‌آید که کاربران بسیاری هم در سراسر دنیا دارد. این ارز دیجیتال معتبر از معماری لایه‌ای برای ایجاد و حفظ امنیت و بهبود مقیاس‌پذیری برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله کاردانو چیست را بخوانید.

ویژگی های ارز کاردانو (Cardano)

یکی از مهم‌ترین ویژگی های ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) این است که در این شبکه با افزایش تعداد کاربران، تعداد پردازش تراکنش‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، زیرا محدودیت مقیاس‌پذیری در نسل سوم ارزهای دیجیتال وجود ندارد. کاردانو به عنوان یک سیستم پرداخت جهانی توسط هیچ شرکت یا ارگان دولتی اداره نمی‌شود. این شبکه قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند را داشته و به کاربران در انجام معامله‌ای آسان و ایمن کمک بسیاری می‌کند. میزان امنیت شبکه کاردانو (Cardano) بسیار بالا بوده و احتمال هک شدن یا سرقت در این سیستم وجود ندارد.

پیش بینی آینده ارز کاردانو (Cardano)

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) جزو 10 ارز برتر دنیا قرار دارد. این شبکه ضمن توسعه خود، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری را در ساختار شبکه مورد استفاده قرار می‌دهد؛ بنابراین این ارز به دلیل داشتن برنامه‌ای جامع و هدفمند در بازار ارزهای دیجیتال آینده درخشانی خواهد داشت.

قیمت فعلی کاردانو

به چپ و راست بکشید.
نام ارز دیجیتال کاردانو (Cardano)
نام اختصاری ADA
قیمت کاردانو 0.4419 دلار
رتبه در سایت کوین مارکت کپ 10
حجم معاملات روزانه 355,572,496 دلار
عرضه ی کل 36,869,473,182 دلار
مقدار در گردش 35,668,099,983 دلار
وب سایت رسمی https://www.cardano.org
وایت پیپر https://docs.cardano.org/en/latest/

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

یک تحلیلگر برجسته به نام علی مارتینز با اشاره به روند کاردانو در بازه 2018 تا 2020 پیش بینی کرده قیمت کاردانو در حال آماده سازی برای رالی تا 0.75 دلار تا انتهای دسامبر است.

نمودار قیمت کاردانو / دلار

پیش بینی بلندمدت قیمت کاردانو در سال 2024

کاردانو 17 روز از 30 روز گذشته را در وضعیت سبز سپری کرده و هم اکنون در محدوده 0.58 دلار در حال معامله است. این سطح 81.19 درصد از سقف تاریخی قیمت در 3.09 دلار که در سپتامبر 2021 ثبت شد فاصله دارد.

احساسات مثبت بازار با شاخص ترس و طمع در سطح 80 باعث شده بسیاری از پیش بینی ها آینده مثبتی را نشان دهند. از جمله آنها چنجلی پیش بینی کرده احساسات صعودی قیمت ADA را تا پایان امسال به 0.628404 دلار برساند  طبق این پیش بینی، سطح مهم 1 دلار در دسامبر 2025 شکسته خواهد شد و سقف تاریخی قبلی در اکتبر سال 2028 دوباره فتح خواهد گشت.

اگر این روند افزایش قیمت ادامه پیدا کند، تا پایان دهه میلادی قیمت می تواند از 7 دلار عبور کند. این میزان، افزایش 11000 درصدی از سطح فعلی را نشان می دهد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ارزش بازار کاردانو از 300 میلیارد دلار خواهد گذشت. همچنین، چنجلی تخمین زده که قیمت کاردانو در دسامبر سال 2032 به میانگین قیمتی 13.23 دلار برسد.

کارشناسان analyticsinsight معتقدند تا دسامبر 2024 قیمت ADA به 8.78 دلار خواهد رسید. البته برای رسیدن به این هدف، ارزش بازار این ارز دیجیتال باید به 309 میلیارد دلار برسد که نیازمند رشد 2276 درصدی نسبت به ارزش بازار فعلی 13 میلیارد دلاری آن است. همچنین قیمت باید 2272 درصد رشد نسبت به سطح فعلی را تجربه کند. به نظر می رسد به وقوع پیوستن این پیش بینی جاه طلبانه دشوار است اما بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال بارها ثابت کرده هیچ چیز غیرممکن نیست.

پیشرفت پروژه کاردانو و همکاری ها و پذیرش آن نسبت به گذشته افزایش یافته است. احساسات در وضعیت طمع شدید قرار دارد و قیمت اخیراً رشد نمایی داشته است.

طبق تحلیل میهن سیگنال، قیمت کاردانو در آستانه یک تقاطع صعودی هفتگی برای اولین بار پس از ژوئن 2020 است. آخرین باری که چنین اتفاقی افتاد، رشد 6000 درصدی در طول 66 هفته بعدی صورت گرفت. اگر این چرخه تاریخی دوباره رخ دهد، قیمت آدا می تواند تا 35 دلار صعود کند.

آیا کاردانو سرمایه گذاری خوبی است؟

در دو سال اخیر قیمت کاردانو افت قابل توجهی را متحمل شده است. با این حال توسعه دهندگان این پروژه به طور مداوم در حال توسعه دادن و پیشبرد برنامه های خود بوده اند. با ارتقای شبکه و همکاری های جدید، انتظار می رود این ارز دیجیتال روند مثبتی را در آینده داشته باشد.

شاید در کوتاه مدت سرمایه گذاران کاردانو سود زیادی کسب نکنند اما در بلندمدت قطعاً کاردانو یکی از پیشتازان بازار ارز دیجیتال خواهد بود که می توان آن را به عنوان یک گزینه جدی برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.

 

منابع

https://www.newsbtc.com/news/crypto-market-experts-predict-when-cardano-ada-price-will-cross-7/

https://finbold.com/google-bard-predicts-cardano-price-for-start-of-2024/

https://www.analyticsinsight.net/analyst-predictions-cardano-ada-rockets-towards-8-78-in-2024-as-polygon-matic-eyes-1-99/#:~:text=ADA%20is%20anticipated%20to%20surge,the%20potential%20for%20high%20returns.