نرخ تسلط بیت کوین در پایین ترین سطح

سهم نرخ تسلط بازار بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال با ۳۷.۲۸ درصد به کمترین میزان خود از سال ٢٠١٨ تاكنون رسيده است.

نرخ تسلط بازار بيت كوين در مقايسه با ساير بازارهاى ترز ديجيتال، در حال پايين آمدن مى باشد.

نرخ تسلط اين ارز در حال  حاظر ٣٧/٢٨ درصد اعلام شده است.

به گزارش ميهن سيگنال بر اساس داده‌های کوین‌گکو، آخرین کاهش نرخ تسلط بیت کوین تا این سطح، مربوط به سال ۲۰۱۸ است؛ زمانی که نرخ آن در میانه بازار خرسی به ۳۳ درصد کاهش یافت.

نرخ تسلط بازار ارزهاى ديجيتال  سهم كلى ارزش يك بازار را در ميان ساير بازار هاى ديجيتال نشان مى دهد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از خبرگزارى ديكريپت، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال درحال حاضر ۲.۲۴ تریلیون دلار و ارزش بازار بیت کوین نیز ۸۳۴ میلیارد دلار است که نسبت به ۱.۲۷ تریلیون دلار در ماه نوامبر کاهش قابل‌ توجهی را تجربه کرده است.

گفتنى است كاهش نرخ تسلط بازار بيت كوين، درحالی است که اتریوم با عملکرد بهتر، در حال افزایش سلطه خود در بازار ارزهای دیجیتال است و با افزایش ۱۱ درصدی از ابتدای سال، حدود سه هفته گذشته به نرخ تسلط ۲۲ درصدی رسیده بود.

به گفته كارشناسان حوزه ارزهاى ديجيتال، دلایل اصلی رشد اتریوم، رونق حوزه توکن ‌های غیرمثلی در اواسط سال جاری، اجرای مکانیسم توکن‌سوزی و رشد پروژه‌های دیفای بر روی این شبکه بوده است.

نرخ تسلط بیت کوین معیاری است که از آن برای پیش بینی روند قیمت BTC و آلت کوین‌ها استفاده می‌شود.

البته با اینکه شاخص Bitcoin Dominance یک معیار تحکیمی و واضح بنظر می ‌رسد، اما بر اساس فرضیه ‌های مطرح شده، سهم بازار در طول زمان منطقی بودن خود را از دست می‌دهد. یکی از نکات این فرضیه، رشد شدید صنعت استیبل کوین ‌هاست.

منبع: decrypt.com