بیت کوین ۱ میلیون دلاری تا سال آینده

تاکنون پیش بینی های مختلفی درباره آینده قیمت بیت کوین مطرح شده اما شاید امیدوارکننده ترین آنها مربوط به تحلیلگری به نام پین باشد.

بیت پین در صفحه X خود یک پیش بینی نجومی درباره بیت کوین به اشتراک گذاشته است. او معتقد است قیمت بیت کوین (BTC) تا 3 ژانویه 2025 به یک میلیون دلار خواهد رسید.

او با ارائه تحلیلی عمیق، عوامل موثر بر رشد قیمت را در نظر گرفته است. به گزارش میهن سیگنال، وی با بررسی الگوهای تاریخی قیمت، تخمین زده است که 20 تا 30 درصد عرضه موجود بیت کوین در بازار گاوی آینده به فروش گذاشته خواهد شد. البته او محاسبه محافظه کارانه ای انجام داده و با در نظر گرفتن خطاها تنها 10 تا 15 درصد از عرضه موجود را آماده فروش برآورد کرده است.

این خطاها شامل طولانی شدن بازار خرسی، افزایش ماکسیمالیست های بیت کوین، کاهش تمایل به تبدیل سرمایه ها به آلت کوین ها و افزایش پذیرش بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش هستند. با توجه به این عوامل، پین پیش بینی کرده بین 2 تا 6 میلیون بیت کوین وارد بازار شود و کل ذخیره در گردش آن به حدود 2.75 تا 6.75 میلیون کوین برسد.

او به این نکته نیز شاره کرده که در 5 سال آینده حدودا 750 هزار بیت کوین جدید استخراج خواهد شد.

یک عامل کلیدی برای چنین افزایش قیمتی، ورود سرمایه به بازار بیت کوین است. طبق برآورد پین، 1 تا 5 تریلیون دلار سرمایه ظرف 5 سال آینده به این بازار وارد خواهد شد. این اتفاق تحت تاثیر افزایش قابلیت دسترسی به این دارایی توسط سازمان ها و سرمایه گذاران خرد خواهد افتاد.

تحلیل پین با این الگو سازگار است که معمولا بیشترین رشد قیمت بیت کوین در 5 سال بعد از هاوینگ اتفاق می افتد. البته چنین رشدی به صورت ناگهانی نخواهد بود و در چند مرحله اتفاق خواهد افتاد.

راه طولانی بیت کوین از 45 هزار دلار

در روز سه شنبه قیمت بیت کوین با شکستن سطح کلیدی 45000 دلار توانست بالاترین سطح خود پس از آوریل 2022 را ثبت کند. امید به خبر تایید صندوق های ETF بیت کوین دلیل اصلی این افزایش قیمت بود. اما با انتشار خبر احتمال تعویق اعلام تایید یا حتی رد تمام این صندوق ها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در همان روز قیمت 3000 دلار عقب نشینی کرد.

فعلا باید منتظر بمانیم تا با فرونشستن هیجان، روند قیمت بیت کوین تثبیت شود و سپس درباره سرمایه گذاری در آن تصمیم بگیریم.

منبع: cryptopotato