تحلیل قیمت بیت کوین: دلیل افت قیمت امروز بازار | ۲۷ تیر

قیمت بیت کوین تا مرز پایینی رنج یک ماهه خود بین 29800 و 31300 دلار کاهش یافته است. افت قیمت دیروز تا 29704 دلار هم صورت گرفت اما چندساعت بعد دوباره به بالای 30 هزار دلار رسید. با اینکه این هفته از نظر اخبار هفته نسبتا آرامی بود، همچنان احتمال افت به زیر این سطح مهم وجود دارد.

دلیل افت قیمت امروز بیت کوین

داده ها نشان می دهد پس از رسیدن BTC به سقف سالانه جدید 31840 دلار در هفته گذشته، فشار فروش بالا رفته و مومنتوم صعودی از بین رفته است. همین باعث افت قیمت به 30 هزار دلار شده است. باندهای بولینگر بسیار بازیک شده اند و تنها 4.2 درصد تفاوت قیمت بین باند بالایی و پایینی وجود دارد.

نمودار چهارساعته قیمت بیت کوین / دلار

تحلیل گران معتقدند در کوتاه مدت وضعیت رنجی حاکم خواهد بود اما برای تعیین حرکت بعدی نیاز به یک کاتالیزور وجود دارد. شکسته شدن سطح حمایت 29650 سناریوی صعودی را باطل خواهد کرد. در سوی دیگر، حرکت به بالای 31500 دلار باعث تشدید مومنتوم و حرکت به سمت 33000 دلار خواهد شد.  اما برای اینکه این اتفاق بیفتد باید افزایش تقاضای قابل توجهی رخ بدهد.

طبق داده های گلس نود، بازار بسیار آرام شده است. کم شدن نوسان در بازار مانند آرام شدن آن در ابتدای ماه ژانویه است. طبق تحلیل میهن سیگنال از ابتدای سال 2023 جریان ثابت ولی آهسته سرمایه در حال ورود به بازار است.

در این شرایط توصیه می شود فروشندگان با مدیریت ریسک مراقب هولدینگ های خود باشند و خریداران از سیو سود پله ای استفاده کنند.

منبع: newsbtc