رئیس OpenAI به دنبال ایجاد اختلال بزرگ بعدی در کریپتو است

پلت فرم هوش مصنوعی (AI) ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، از زمان راه اندازی آن در نوامبر 2022 اختلال قابل توجهی در بازار ایجاد کرده است. از آنجایی که شرکت های فناوری جهانی در حال انجام اقداماتی برای انطباق با این فناوری هستند، سام آلتمن، رئیس OpenAI اکنون به دنبال ایجاد اختلال است.

به نقل از فایننشال تایمز، سام آلتمن اکنون به دنبال تامین مالی 100 میلیون دلاری برای Worldcoin است. این پروژه که در سال 2019 راه اندازی شد، به دنبال ایجاد یک ارز دیجیتال دستکاری یا مختل شده در سطح جهانی با استفاده از فناوری اسکن عنبیه است.

ورلد کوین که توسط سم آلتمن و الکس بلانیا تأسیس شد، قرار است تا چند هفته دیگر راه اندازی شود. برخی از سرمایه گذاران محبوب این پروژه عبارتند از: صندوق رمزنگاری Andreessen Horowitz، Khosla Ventures، کارآفرین اینترنتی، رید هافمن، و بنیانگذار FTX، سام بانکمن-فرید.

پروژه ورلد کوین سام آلتمن، رئیس OpenAI

طبق جزئیات قبلی این پروژه، این شرکت از فناوری اسکن کره چشم در ایجاد یک سیستم شناسایی جهانی استفاده خواهد کرد. به این ترتیب کاربران می‌توانند به ارز جهانی خودشان، Worldcoin دسترسی پیدا کنند.

طبق گفته این شرکت، برنامه کلیدی آن ارائه پلتفرمی است که از بیومتریک عنبیه برای ایجاد شخصیت منحصر به فرد یک فرد استفاده می کند. سپس یک شناسه جهانی دیجیتال ایجاد می کند که می تواند به نام مستعار در طیف گسترده ای از برنامه های روزمره بدون افشای هویت کاربر استفاده شود. به محض اینکه کاربران هویت خود را مشخص کردند، می توانند به صورت رایگان توکن های Worldcoin را دریافت کنند.

این پیشرفت در زمانی اتفاق می ‌افتد که بازار گسترده ‌تر ارزهای دیجیتال با اقدامات نظارتی قوی روبرو است. همچنین، از زمان سقوط بورس FTX، بازار شاهد فشار فروش عمده ای است. سال 2023 تاکنون برای سرمایه گذاران خوب بوده است. با این حال، بازار کریپتو به طور کامل از زمستان کریپتو سال گذشته بهبود نیافته است.

هفته گذشته در 8 می، Worldcoin برنامه جهانی خود را معرفی کرد. رپیس OpenAI خاطرنشان کرد: “شما می توانید از آن برای اثبات شخصیت خود به صورت آنلاین با World ID، ادعای توکن های Worldcoin خود و ارسال رایگان پول دیجیتال به صورت جهانی استفاده کنید.” علاوه بر این، یک کیف پول رمزنگاری را برای کاربران برنامه راه اندازی کرد.

آخرین پیشرفت ها نشان می دهد که شبکه اصلی Optimism میزبان همه برنامه های کاربردی Worldcoin خواهد بود.

منبع: کوین گیپ