پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

با نزدیک شدن به پایان سال 2023 و با درنظرگرفتن احساسات صعودی بازار، چشم انداز مثبتی برای آینده ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.

در واپسین روزهای سال 2023 که پایان خوشی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است، برخی کارشناسان پیش بینی های خود را درباره روند قیمت ارزهای پیشروی بازار اعلام کرده اند. در این مقاله با مرور نظر کارشناسان و تحلیلگران برجسته، چشم انداز کلی ارزهای دیجیتال در سال آینده را نیز توصیف خواهیم کرد تا بتوانید تصمیمات آگاهانه تری درباره سرمایه گذاری های خود در این روزهای تعیین کننده بگیرید.

آنچه در سال 2023 گذشت

در سال 2023 اتفاقات زیادی در صنعت ارزهای دیجیتال رخ داد که بر قیمت ها نیز تاثیر گذاشت. از هک صرافی های مختلف گرفته تا قانون گذاری در برخی کشورها نوسان زیادی در قیمت رمزارزها ایجاد کرد. برخی پروژه ها به پیشرفت های اساسی دست پیدا کردند و توانستند خود را به عنوان پیشتاز مطرح کنند. برخی از میم کوین ها اوج گرفتند و برخی سقوط را تجربه کردند. بخش دیفای و NFT ها بیش از پیش توسعه پیدا کردند و در برخی پروژه ها شاهد همکاری و ارتقا بودیم.

برخی پرونده های حقوقی به سرانجام رسید و مجرمان با محکومیت و جریمه رو به رو شدند در حالی که پرونده ریپل به نفع توسعه دهندگان این ارز دیجیتال پایان یافت. شرکت های بزرگی در دنیا وارد حوزه ارز دیجیتال شدند و برخی کشورها ارز دیجیتال اختصاصی خود را عملیاتی کردند. کاربرد هوش مصنوعی در بسیاری از عرصه ها از جمله ارزهای دیجیتال به اوج رسید و ارزهای دیجیتال مخصوص این حوزه محبوبیت کسب کردند.

در ماه های پایانی سال شاهد رشد قیمت ها و افزایش حجم معاملات بودیم و نهنگ ها به جمع آوری برخی از ارزهای دیجیتال روی آوردند. شاخص ترس و طمع به محدوده طمع شدید رسید و بسیاری از ارزهای دیجیتال در شرایط صعودی قرار گرفتند.

به عنوان مثال قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2023 تا امروز حدود 159 درصد رشد کرده و اتریوم و سولانا هم به ترتیب افزایش قیمت 82 و 616 درصدی را ثبت کرده اند.

پیش بینی ارزهای دیجیتال در سال 2024

با توجه به رویداد مهم هاوینگ بیت کوین در آوریل سال 2024، پیش بینی می شود روند قیمت بیت کوین صعودی باشد. علی مارتینز پیش بینی کرده بیت کوین با تکرار روندهای تاریخی خود می تواند در حوالی اکتبر 2025 به اوج قیمتی جدیدی برسد.

جانی لیو، مدیرعامل کوکوین هم با اشاره به ایجاد محصولات جدید در حوزه ارز دیجیتال، همکاری های پیشرفته و فعالیت های توسعه ای معتقد است سال آینده شاهد بازار گاوی خواهیم بود.

به گفته دیوید لو، کارشناس مالی بای بیت، هم سال آینده با اتفاقات مثبتی چون هاوینگ بیت کوین، کم شدن نرخ بهره توسط بانک های مرکزی، تایید صندوق های ETF بیت کوین، شفافیت و ادامه قانون گذاری ارزهای دیجیتال امیدوارکننده خواهد بود و قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال تا پایان سال 2024 افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

تحلیلگران صندوق VanEck  همزمان شدن انتخاب مجدد دونالد ترامپ را با ثبت سقف تاریخی جدید قیمت بیت کوین پیش بینی کرده اند. طبق گفته آنها:

“قیمت بیت کوین در 9 نوامبر به اوج تاریخی خود خواهد رسید، یعنی دقیقاً 3 سال پس از ثبت سقف تاریخی قبلی آن.”

چه ارزهایی برای سرمایه گذاری در سال 2024 توصیه می شوند؟

علاوه بر بیت کوین که با رشد قابل توجه خود، کل بازار را به حرکت درآورد و به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری به خصوص در چرخه گاوی بازار محسوب می شود، برخی دیگر از ارزهای دیجیتال هم در چند ماه اخیر به پیشرفت هایی دست پیدا کرده اند که آنها را به گزینه های مناسبی برای سرمایه گزاران تبدیل کرده است.

از جمله این ارزهای دیجیتال می توان به اتریوم، سولانا، کاردانو، یونی سواپ، پولکادات، پالیگان، چین لینک و حتی آپتوس اشاره کرد.

اگرچه این رمزارزها به عنوان ارزهای آینده دار معرفی شده اند و بسیاری از تحلیلگران توصیه به سرمایه گذاری روی آنها کرده اند، میهن سیگنال به شما پیشنهاد می کند پیش از هرگونه تصمیم گیری تحقیقات کاملی را انجام دهید و با درنظرگرفتن همه شرایط و عواقب، تنها بخشی از سرمایه گذاری خود را به این ارزهای دیجیتال اختصاص دهید و مسئولیت تصمیم خود را بپذیرید.

با اینکه نوسان بالای قیمت ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری در آن را جذاب کرده اما می تواند مثل یک شمشیر دو لبه باعث از دست رفتن سرمایه هم بشود. بنابراین احتیاط کنید و اسیر هیجان و یا ترس از دست دادن (فومو) در شرایط صعودی بازار نشوید.

منابع

https://beincrypto.com/key-crypto-industry-leaders-year-review/

https://www.newsbtc.com/crypto/renewed-hope-for-crypto-2024/

https://cryptopotato.com/very-interesting-bitcoin-btc-price-prediction-for-2024-by-vaneck/

https://finbold.com/the-next-bitcoin-5-cryptocurrencies-poised-for-massive-growth-in-2024/

https://cryptodaily.co.uk/2023/12/best-long-term-cryptocurrency-investments-to-consider-in-2024