سرقت میلیونى از کریپتو دات کام

شرکت امنیت بلاک چین پک‌ شیلد (PeckShield)، از سرقت ۴٬۶۰۰ اتریوم، معادل ۱۵ میلیون دلار از صرافی کریپتو دات کام خبر داد.

به گفته شرکت امنیت بلاک چین پک‌ شیلد (PeckShield)، صرافی ارز دیجیتال نام‌آشنای کریپتو دات کام (Crypto.com) تقریبا 15 میلیون دلار اتریوم را بر اثر یک هک از دست داده است.

به گزارش میهن سیگنال به نقل از يوتودى، روز دوشنبه، این صرافی در توییتر خود اعلام کرد که برداشت وجه را به‌دلیل فعالیت‌های مشکوک متوقف کرده و تمامی وجوه کاربران دست‌نخورده باقی مانده است.

در همین حین، برخی از کاربران نسبت به صفر شدن موجودی خود اعلام شکایت کردند. پس از این اتفاق، 14 ساعت طول کشید تا این صرافی که مقر آن در سنگاپور است، امکان برداشت را براى كاربران دوباره فعال كند..

بر اساس اطلاعات منتشر شده از اين شركت، نیمی از ارزهای دیجیتال سرقت شده از طریق این هک با کمک سرویس تورنادو کش (Tornado Cash) شسته شده و لذا دیگر قابل ردیابی نیست.

کریس مارشالک (Kris Marszalek)، مدیر عامل Crypto.com، در توييت اخير خود اظهار كرده است كه بر اثر هک اخیر، سرمایه‌ای از مشتریان از دست نرفته است. وی همچنین افزود که تیم Crypto.com زیرساخت‌ های خود را در پاسخ به این حادثه تقویت کرده است. این صرافی همچنان در حال انجام تحقیقات داخلی درباره این حادثه امنیتی است.

گفتنى است، برخی از کاربران توییتر، از عدم شفاف‌ سازی مدیران کریپتو دات کام در مورد مبلغ حقيقى وجوه به سرقت برده شده و اثر هک بر اين شركت را زیر بار انتقاد گرفتند.

منبع: u.today.com