مرورگر موزیلا، از پذیرش ارزهاى دیجیتال کناره گیرى کرد

شرکت موزیلا طرح پذیرش ارزهای دیجیتال برای کمک‌ های مالی را به دليل مخالفت هاى تعداد بسيارى از كاربران، متوقف کرد.

بعد از انتشار اين اعلاميه توسط شركت موزيلا، اين شبكه با واكنش تند و شديد سازنده ميم كوين دوج كوين، مواجه شد.

سرزنش شركت موزيلا توسط سازنده دوج كوين به علت توقف طرح پذيرش ارزهاى ديجيتال

 سازنده محبوب ترين ميم كوين صنعت ارزهاى ديجيتال، دوج كوين در واكنش به توقف اين طرح، از اين شركت به خاطر تصميم گيرى بر اساس واكنش هاى احمقانه كاربران، به شدت انتقاد كرد.

به گزارش میهن سیگنال به نقل از کوین تلگراف، در روز پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی، شرکت موزیلا (Mozilla) که توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس (Firefox) است، در توییتی اعلام کرد که این شرکت با همکاری بیت‌پی ارزهای دیجیتالی مانند دوج کوین، اتریوم و بیت کوین را به‌عنوان کمک مالی می‌ پذیرد. 

با اين حال، اين شركت در كمتر از يك هفته به دليل دريافت تعداد بسيارى  واکنش منفی از طرف کاربران و همچنين Jamie Zawinski، همبنيانگذار شركت موزيلا، خبر از توقف اين طرح داد.

جیمی زاوینسکی، هم‌ بنیان‌گذار موزیلا و برنامه‌نویس برجسته ارزهای دیجیتال را طرح پانزی خواند گفت که هر کسی که در این تصمیم برای مشارکت با طرح‌های دخیل بوده، باید شرمنده باشد.

زاوينسكى، با انتشار پستى در صفحه رسمى وب سايت خود، اظهار كرد كه اين مدل کسب‌ وکار صنعت ارزهای دیجیتال غیرواقع ‌بینانه است.

صنعت ارزهاى ديجيتال، تنها آلودگی تولید کرده و آن را به پول بدل می‌ کند.

در نهايت، موزیلا اعلام کرده که ضمن توقف این طرح، بحثی داخلی درباره تأثیرات زیست‌ محیطی ارزهای دیجیتال خواهد داشت. و ميزان تاثير گذارى سياست هاى حوزه ارزهاى ديجيتال بر دستيابى به اهداف آب و هوايى و زيست محيطى را نيز برسى خواهد كرد.

منبع: cointelegraph.com