تحلیل قیمت پولکادات: مقاومت سنگین در ۷ دلار | ۳۰ فروردین

قیمت پولکادات در چند روز گذشته افت قابل توجهی داشته اما در حوالی سطح 6 دلار مورد حمایت قرار گرفته است. دات نتوانسته در این هفته رشدی را ثبت کند و پایین تر از سطح مهم 7 دلار باقی مانده است.

در انتهای هفته گذشته قیمت دات شروع  به افت کرد و به زیر SMA-200روزه  در سطح 5.72 دلار رسید. روز یک شنبه ریکاوری جزئی صورت گرفت اماا قیمت نتوانست از SMA-200 که در 6.87 دلار واقع شده بود بگذرد.

در روز دوشنبه قیمت تا سقف 7.21 دلار افزایش یافت اما فروشندگان کنترل بازار را به دست گرفتند و قیمت دوباره به زیر SMA-200 برگشت. در روز سه شنبه قیمت در 6.71 دلار بسته شد که بالاتر از کف 6.37 دلار قرار داشت.

حمایت محکم 6 دلار باعث شده قیمت افت بیشتری را تجربه نکند و احتمال بازیابی وجود داشته باشد. با این حال قیمت امروز را هم در وضعیت قرمز سپری کرده و افت حدود 1 درصدی داشته است.

نمودار یک روزه قیمت پولکادات / دلار. برای مشاهده نمودار در اندازه بزرگ روی آن کلیک کنید.

طبق تحلیل میهن سیگنال، مسیر نزولی دات با سایر ارزهای دیجیتال هم راستا بوده و حرکات قیمت بیت کوین و اتریوم را تقلید کرده است. احساسات نزولی بازار باعث شده قیمت پولکادات در 7 روز گذشته حدودا 25 درصد کاهش پیدا کند.

احتمال بریک اوت قیمت پولکادات

قیمت DOT بین حمایت قوی 6 دلار و مقاومت قوی SMA-200 در 7 دلار ساندویچ شده است. اگر احساسات نزولی ادامه پیدا کند، قیمت تا حمایت 6 دلار افت خواهد کرد و در صورت تداوم احساسات منفی به زیر این سطح هم خواهد رسید. حمایت بعدی در این مسیر می تواند 5.50 یا 5 دلار باشد.

اما در صورت بازگشت احساسات صعودی، با تغییر روند احتمال تست مقاومت 7 دلار وجود خواهد داشت. اگر این مقاومت سنگین شکسته شود، مومنتوم صعودی قابل توجهی بر بازار حاکم خواهد شد که می تواند در صورت عبور از SMA های 20 و 50 روزه در 8 و 9 دلار، سطح کلیدی 10 دلار را هدف بگیرد.

در بازار فیوچرز، افت قابل توجهی در قرار دادهای بهره باز دات و قیمت مشاهده شده است. با توجه به تنش های اخیر خاور میانه و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین و آلت کوین ها، بازار اکنون در میانه مسیر آرام شدن قرار دارد.

منبع: cryptodaily