ضرر ١٠ میلیون دلارى ال سالوادر

دولت ال سالوادر در طى پذيرش بيت كوين به عنوان واحد پول رسمى و سرمايه گذارى گسترده اش به روى اين ارز، تاكنون حدود ١٠ ميليون دلار ضرر كرده است.

 به گزارش ميهن سيگنال به نقل از كريپتو اسليت، با رکود مداوم بازار ارزهای دیجیتال، السالوادور در حال حاضر زیان قابل‌ توجهی از سرمایه ‌گذاری در بیت کوین داشته است. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، السالوادور، نخستین کشور در جهان که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی کشور در راستای استفاده از آن خریداری کرد ، به احتمال زیاد در معاملات آن ، تقریبا 10 میلیون دلار ضرر کرده است.

گفتنى است، روند خرید و مقدار دارايى کیف پول‌ های دولت السالوادور فاش نشده‌اند، در نتيجه مقدار دقیق زیان این کشور در حال حاضر مشخص نیست. اما برآوردهاى انجام شده توسط كارشناسان حوزه ارزهاى ديجيتال، ضرر و زیانی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار را نشان می‌دهند.

گزارش اخیر بلومبرگ حاکی از آن است که کشور السالوادور بر اساس توییت های رئیس جمهور کشور ، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، به نظر می رسد که از سپتامبر سال گذشته تا به حال حدود 71 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است. خرید های دولت السالوادور با قیمت متوسط 51 هزار دلار انجام شده است.

با فرض بر اینکه دولت السالوادور تمامی BTC های خریداری شده را هولد می کند ، درحال حاضر ارزش آنها حدود 61 میلیون است.

گفتنى است که هفته گذشته وزیر دارایی السالوادور گفت که این کشور دست به فروش بیت کوین زده است، اما درباره مقدار و زمان این فروش اطلاعاتی ارائه نکرد. 

کنگره السالوادور پذیرش بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در ژوئن 2021 تصویب کرد.

در اواخر ماه سپتامبر، بوکله اعلام کرد که دولت وی اولین 400 بیت کوین خود را خریداری کرده است. این کشور قصد دارد از چندین منبع انرژی تجدیدپذیر برای تامین برق مورد نیاز جهت استخراج رمزارز خود استفاده کند.

منبع: cryptoslate.com