ایلان ماسک اولین کسی است که در تاریخ ۲۰۰ میلیارد دلار از دست داد

ایلان ماسک، اولین فردی در تاریخ بشر است که 200 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داد. تا به حال هرگز یک نفر این همه ثروت را از دست نداده است.

بر اساس گزارش نیویورک پست، 66 درصدی سهام تسلا در سال گذشته کاهش یافت. به این ترتیب ثروت ماسک نیز به طور چشمگیری کمتر شد.

کاهش شدید قیمت سهام تسلا با انحراف ایلان ماسک از مسائل شرکت به دلیل حواشی مدیریت توییتر همراه است. همچنین این کاهش با محدودیت های زنجیره تامین در چین که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین تشدید شده است، مرتبط است.

کاهش ثروت ایلان ماسک

دارایی خالص مدیرعامل ارز دیجیتال دوج، در حال حاضر 136.9 میلیارد دلار است. ایلان ماسک حدود 25 درصد از تسلا را از طریق سهام و اختیار معامله در اختیار دارد. با این حال او بیش از نیمی از سهام خود را به عنوان تضمین برای وام تعهد کرد.

پس از اینکه ماسک 9.1 درصد از سهام خود را نشان داد و مدیران توییتر را تهدید به تصاحب خصمانه کرد، هیئت مدیره توییتر تصمیم گرفت این شرکت را به مبلغ 44 میلیارد دلار در آوریل 2022 به ماسک بفروشد.

بعداً ایلان ماسک تلاش کرد از انجام این کار و سرمایه گذاری عقب نشینی کند، اما توییتر از او شکایت کرد. این خرید در اکتبر 2022 نهایی شد. ماسک در حال حاضر حدود 74 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

در 4 نوامبر 2021، ثروت بنیانگذار دوج کوین، به 340 میلیارد دلار رسید. او تا آن زمان به عنوان ثروتمندترین فرد جهان باقی ماند. بعد از آن برنارد آرنو، کارآفرین فرانسوی وغول کالاهای لوکس LVMH از او پیشی گرفت.

پس از کاهش 65 درصدی سهام تسلا در سال 2022 و خرید 44 میلیارد دلاری توئیتر، ایلان ماسک دارایی قابل توجهی ندارد.

پس از این افشاگری ها، تسلا کاهش قیمت در چند مدل خود از جمله تخفیف ۷۵۰۰ دلاری مدل ۳ و مدل Y را اعلام کرد.

به گزارش میهن سیگنال، ایلان ماسک نگرانی ‌های تسلا را رد کرد. او مرتباً به توییتر روی می ‌آورد تا فدرال رزرو را مسئول افزایش نرخ‌ های بهره معرفی کند.

منبع: کوین گیپ