هک ١۴٠ میلیون دلارى از یک اکوسیستم بازى ارز دیجیتال

اكوسيستم بازى هاى ارز ديجيتال Vulcan Froged، در جريان يك حمله هكرى، ١٤٠ ميليون دلار از دست داد.

حمله هاى هكرى پلتفرم هاى مرتبط با حوزه ارزهاى ديجيتال، اخيرا به شدت افزايش يافته است.

به تازگى يك پلتفرم بازى ديجيتال به نام Vulcan Froged، قربانى اين حملات شده و ١٤٠ ميليون دلار خسارت ديده است.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از صفحه رسمى اين شركت، هكرها موفق شدند ٩٦ كليد خصوصى والت كاربران اين پلتفرم را به دست آورند و حدود ٢٣/٧ درصد از كل توكن هاى ذخيره اى اين شبكه را به سرقت ببرند.

قابل ذكر است كه والت هاى اين پلتفرم بر روى شبكه هاى بلاك چينى اتريوم، پاليگان و وى چين ارايه مى شوند.

مدير عامل اين شبكه، Jaime Thomson در پستى جديد در صفحه توييترش، با اشاره به شكاف عميق بوجود آمده در اين پلتفرم، تاريخ ١٣ دسامبر را به عنوان تلخ ترين روز تاريخ Vulcan Froged خطاب كرد.

پلتفرم Vulcan Forged  همچنین در واکنش به این حمله گفته است که به منظور جبران خسارت، به افراد متضرر توکن ‌های PYR و LAVA داده خواهد شد. برای دریافت خسارت، کاربران بایستی حساب کاربری خود را به کیف پول متامسک متصل کرده و توکن‌ ها را دریافت نمایند.

اين شركت در ادامه اضافه كرد كه از اين پس مسئوليت كليد والت هاى كاربرانش را قبول نخواهد كرد و براى كاربران اين امكان را فراهم مى كند تا كنترل كليد والت هايشان را خودشان بدست بگيرند.

ولکان فورجد (VF) استودیویی مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که در آن می ‌توان به بازی مشغول شد و در بازار توکن‌ های بی‌ همتا (NFT) آن به خرید و فروش دارایی ‌های داخل این بازی‌ ها پرداخت.

در استودیوی ولکان فورجد شما می‌توانید بازی مربوط به خود را بسازید یا از بازی‌های موجود استفاده کنید و با بازی کردن درآمد کسب کنید. برای داشتن تراکنش ‌های سریع و ارزان از بلاکچین پالیگان (Polygon) در این پلتفرم استفاده شده است.

منبع: coindesk.com