مزایا و معایب ارز دیجیتال ملى از نظر کنیا

بانک مرکزی کنیا درگزارش جديدى كه به تازگى منتشر كرد مزایا و معایب ارز دیجیتال ملی مقايسه و بررسی کرد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از نيوز دات بيت كوين، بانک مرکزی کنیا در گزارش جديدى که منتشر کرده، می‌ گوید که ارزهاى دیجیتال ملی (CBDC) می‌تواند به طور بالقوه برای سیستم مالی این کشور مفید باشد. گفتنى است اين بانك در ادامه اظهار ميكند كه البته اين ارزهاى ديجيتال ملى علاوه بر فوايد فراوان، ميتواند به همان اندازه براى سيستم مالى كشور خطرآفرين و مضر باشد.

تاثيرات ارزهاى ديجيتال ملى بر سيستم هاى مالى

این نهاد در گزارش توضيحات خود می‌ گوید که ارز دیجیتال ملی (CBDC) ، پتانسیل آن را دارند که در کنار افزایش کارایی، باعث رشد پرداخت‌ های فرامرزی شود و تاثييرات مثبت بسيارى بر سيستم مالى ميگذارد. بانک مرکزی کنیا همچنین هشدار داده است که راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی می‌تواند خطراتی را برای سیستم مالی ایجاد کند و اگر بخش قابل توجهی از سپرده‌های بانکی به ارز دیجیتال ملی تبدیل شوند؛ ممکن است که توانایی بانک‌ ها برای ایجاد اعتبار محدود شود.

گفتنى است اين بانك مركزى در انتهاى اظهارات خود در این سند از افکار عمومی خواسته شده تا درباره این موضوع دیدگاه خود را برای بانک مرکزی کنیا ارسال کنند.

در واقع رمز ارز ملی یکی از کاربردهای زنجیره بلوک شبکه بانکی طراحی شده توسط شرکت خدمات انفورماتیک است. که در حال حاضردر مرحله آزمایشی قرار داشته و در صورت تأیید بانک مرکزی در سیستم بانکی استفاده خواهد شد که ابتدا و در فاز اول پروژه زیرساخت بلاک چین بانکی و ارز دیجیتال ملی را در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار داده و از آن به عنوان توکن و ابزاری جهت پرداخت در تبادلات و تسویه بانکی استفاده خواهد شد.

منبع: news.bitcoin.com