تحلیل قیمت مانا: افت ۸۰ درصدی تنها در ۱۲ ماه | ۱۹ آبان

ارز دیجیتال مانا که در دیسنترالند مورداستفاده قرار می گیرد روزهای بدی را سپری می کند. از سال 2017 که اوج تاریخی 5.85 دلار لمس شد، قیمت مانا به شدت کاهش یافته است. این ارز دیجیتال در 12 ماه اخیر 80 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اکنون هر توکن مانا تنها با مبلغ 0.477 دلار معامله می شود. با توجه به شرایط بازار، اعتماد سرمایه گذاران از دست رفته و بازگشت به اوج دشوارتر از قبل شده است.

مسیر سخت پیش رو

سرمایه گذاران و تریدرها در شرایط فعلی نباید انتظار معجزه داشته باشند زیرا بازار هم در اثر شوک ناشی از فاجعه FTX دچار افت شدیدی شده است.

از نظر تکنیکال، قیمت مانا بالاتر از سطح 50 درصد ریتریسمنت فیبوناچی قرار دارد. همچنین به تازگی یک تغییر روند در پرایس اکشن دیده شده است.

اندیکاتور RSI هم اکنون در وضعیت اشباع فروش قرار دارد. اما شاخص گردش پولی چایکین وضعیت امیدوارکننده ای ندارد. این اندیکاتور در سطح -0.25 نشان می دهد خرس ها کنترل کامل بازار را در دست دارند. رنج معاملاتی قیمت امروز بین 0.45 تا 0.73 دلار بوده است.

نمودار قیمت مانا / تتر

ارتباط بین این توکن و متاورس می تواند امید برای بازگشت را زنده نگه دارد. زمین های دسنترالند با قیمت های بالایی به فروش می رسند. به تازگی یک قطعه زمین به ارزش 15585 دلار یا تقریبا 30000 مانا فروخته شده است.

با این حال افت قیمت مانا ادامه خواهد داشت زیرا روند نزولی همچنان پابرجاست. نزدیک ترین حمایت در 0.4566 دلار حضور دارد که در صورت شکسته شدن آن احتمال افت تا 0.3522 دلار وجود دارد.

در سوی دیگر، نزدیک ترین مقاومت در 0.5287 دلار قرار دارد که در صورت بهبود وضعیت می توان به شکسته شدن آن امیدوار بود.

در شرایط فعلی، تریدرها باید قیمت بیت کوین و اتریوم را هم که تعیین کننده روند بازار هستند در نظر داشته باشند. اگر بازار بازگردد مانا هم حرکات بیت کوین و اتریوم را دنبال خواهد کرد اما فعلا خریداران باید روی تقویت قیمت تمرکز کنند و سطح 61.80 درصد فیبوناچی را هدف بگیرند.

منبع: newsbtc