فعال شدن یک والت بیت کوین به ارزش ١۵ میلیون دلار

كيف پول satoshi-Era، يك نهنگ بيت كوين بعد از ٨ سال، با ارزش ١٥ ميليون دلارى، فعال شد.

چند ساعت گذشته يك كيف پول بيت كوين كه قدمتى ٨ ساله دارد و از سال ٢٠١٠ تاكنون غيرفعال بود، اكنون با ارزش ١٥ ميليون دلار دوباره در دسترس قرار گرفته است.

بر اساس گزارش ميهن سيگنال به نقل از گزارش وب‌ سایت تحلیلی ویل آلرت، یک نهنگ بیت کوین پس از حدود ۸ سال کیف پول خود را فعال کرده است. طبق گفته اين خبرگزارى، اين كيف پول قديمى، از سال ٢٠١٣ تاكنون غيرفعال بوده است. گفتنى است با فعال شدن اين كيف پول بعد از ٨ سال، حالا شايعاتى مبنى بر برگشت ساتوشى ناكاموتو (سازنده بيت كوين) كه از سال ٢٠١٣ ناپديد شده بود، پخش شده است.

این آدرس حاوی ۳۲۱ بیت کوین بوده است. ارزش این تعداد بیت کوین در آن زمان حدود ۶,۶۰۰ دلار بود ولی با رشد ۲,۲۹۰ برابری، ارزش اندوخته ‌های این نهنگ اکنون به بیش از ۱۵.۱ میلیون دلار رسیده است.

كاربران حوده ارزهاى ديجيتال نسبت به اين خبر واكنش هاى زيادى را در فضاى مجازى و توييتر نشان دادند و دلايل مختلفى براى فعال شدن اين كيف پول، از طرف كاربران بيان شده است. براى مثال گروهى از كاربران بر اين باورند كه اين كيف پول قديمى متعلق به خالق بيت كوين، ساتوشى ناكاموتو است و فعال شدن دوباره آن، نشانه بازگشت و ظهور دوباره او مى باشد. كاربران عقيده دارند كه دارنده اين كيف پول قصد فروش بيت كوين هاى خود را دارد.

خالق ناشناس بیت‌کوین بیشتر از ده سال پیش از توسعه این شبکه خداحافظی کرد و تنها یک بار در سال ۲۰۱۴ دوباره پیامی از او در اینترنت وجود دارد. از روز اول هم مشخص نبود ساتوشی کیست و در این مدت افراد مختلفی ادعا کردن که ناکاموتو هستند. ولی جنجالی‌ ترین آن‌ها قطعا ادعای کریگ رایت هست که سالهاست تلاش می‌کند بگوید خالق بیت کوین است.

منبع: u.today.com