بلک فاى ١٠٠ میلیون دلار جریمه شد

كميسيون بورس اوراق بهادار آمريكا ( SEC)، شركت وام دهنده برجسته بلك فاى را به دليل سر پيچى از قوانين اين كميسيون به اندازه ١٠٠ ميليون دلار جريمه كرد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از كوين تلگراف، كميسيون بورس اوراق بهادار آمريكا ( SEC)، جريمه اى ١٠٠ ميليون دلارى را بر شركت بلاك فاى تحميل كرد، گفتنى است اين جريمه ها بعد از ماه ها قانونگذارى و افزايش حساسيت اين كميسيون بر شركت هاى وام دهنده ارزهاى ديجيتال، تحميل شده اند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاريخ ١٤ فوريه، از اقداماتی علیه شرکت وام‌ دهنده ارزهای دیجیتال بلاک‌فای (BlockFi)، به دلیل عدم ثبت حساب‌های با سود بالای خود که از سوی آژانس ناظر آمریکایی اوراق بهادار محسوب می‌شوند، خبر داد. 

بر اساس گفته هاى اين صرافى بلاک‌ فای مبتنى شبكه بلاك چينى،۵۰ میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و ۵۰ میلیون دلار دیگر نیز به ۳۲ ایالت آمریکا که اتهامات مشابهی علیه بلاک‌فای طرح کرده‌اند، پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يوتودى، این جریمه از جمله سنگین‌ ترین مجازات‌هایی محسوب می‌شود که تاکنون توسط یک نهاد فدرال آمریکا بر یک ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتال اعمال شده است.

 شبكه بلاک‌فای همچنین موافقت کرده است که ورود مشتریان جدید به سرویس حساب‌های بهره خود را کاملاً متوقف کند. او همچنين اظهار كرد كه تلاش ميکند تا ظرف ۶۰ روز آینده، این سرویس را با قانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۱۹۴۰ مطابقت دهد.

منبع: cointelegraph.com