ترا، دومین پلتفرم بزرگ دیفاى شد

ارز ترا با پيشى گرفتن از ارز بايننس اسمارت چين، در جايگاه دومين پلتفرم بزرگ پلتفرم قراردادهاى هوشمند (ديفاى)، قرار گرفت.

به گزارش ميهن سيگنال طبق داده‌ های ارائه‌ شده توسط Defi Llama، شبکه ترا (Terra) از بایننس اسمارت چین پیشی گرفته و به جایگاه دومین پلتفرم بزرگ قراردادهای هوشمند از نظر ارزش کل قفل‌ شده (TVL) رسيده است.

بازار ترا با رسيدن به ارزش ١٦/٦ ميليون دلارى، از بازار شبكه بايننس اسمارت چين جلو زد.

همچنين ارزش کل قفل‌ شده در ترا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹.۴ درصد رشد کرده و از رقباى خود پيشى گرفته است.

پروتکل Anchor با ۷.۱۴ میلیارد دلار ارزش قفل شده محبوب‌ترین پروتکل شبکه ترا است.
Anchor یک پروتکل Savings مبتنی بر بلاکچین ترا (Terra) است که به کاربران سود کم‌نوسان ۲۰ درصدی ارائه می‌دهد. این پلتفرم توسط آزمایشگاه Terraform ایجاد شده است.

پروتکل انکر یک بازار پول بین وام‌دهنده (کسی که به دنبال کسب سود ثابت بر روی استیبل ‌کوین ‌هایش است) و وام‌گیرنده (کسی که به دنبال دریافت وام استیبل کوین بر روی دارایی‌های وثیقه گذاشته خود است) ایجاد کرده است.

ترا هم اکنون پس از شبکه اتریوم، دومین پلتفرم بزرگ دیفای محسوب می‌شود و بایننس اسمارت چین ، سولانا و اولنچ نیز در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

با وجود ركورد اخير بازار ارزهاى ديجيتال، ارز لونا، توكن اصلى شبكه ترا در طى يك هفته گذشته رشد ٢٢ درصدى داشته است.

بر اساس ليست خبرگزارى كوين ماركت كپ، شبكه ترا با ارزش كل ٢٧ ميليارد دلارى اكنون در جايگاه نهم ارزهاى برتر بازار قرار دارد. بعد از ترا، آوالانچ در جايگاه دهم جدول قرار دارد.

منبع: u.today.com