تسلا دوج کوین را براى بعضى محصولاتش مى پذیرد

شركت تسلا خبر از پذيرش ارز دوج كوين براى برخى از محصولاتش را داد، در ادامه اين خبر دوج كوين شاهد رشد قيمتى بوده است.

ایلان ماسک ماه گذشته، در توییتی اعلام کرد که تسلا به‌زودی فروش بعضى از کالاهايش با دوج کوین را آغاز می‌ کند.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يو تودى، تسلا غول خودروهای الکتریکی، از ساعاتی قبل برخی محصولات خود را وب‌سایت‌اش با رمزارز دوج کوین قیمت گذاری کرده است.

بر اساس داده‌های وب‌ سایت CoinMarketCap، بعد از اعلام این خبر، قیمت این رمزارز جنجالی بیش از ١٢درصد افزایش پیدا کرده است.

برخی از کاربران توییتر، از جمله «بیلی مارکوس»، بنیانگذار دوج کوین از قرارگیری نماد دوج در کنار تسلا خبر داده‌اند.

گفتنى است تسلا، هنوز دوج کوین را برای خريد خودروهای برقی قبول نمی‌‌کند، اما امکان خرید برخی محصولات اين شركت با این ارز دیجیتال وجود دارد. برای مثال امکان خرید تسلا Cyberquad که یک دوچرخه چهارچرخ 1900 دلاری مخصوص کودکان است با دوج‌ کوین وجود دارد.

پيش تر ايلان ماسك در ماه دسامبر از پذيرش بعضى از كالاهاى تسلا  توسط شركتش، خبر داده بود و اين اتفاق را يك قدم مثبت و تاثيير گذار در وضعيت نابسامان و سست بازار ارزهاى ديجيتال خوانده بود.

اوایل هفته جاری، یک مهندس نرم افزار متوجه شده بود که تسلا امکان اضافه کردن پرداخت با دوج کوین را به وب‌ سایت خود آزمایش می‌کند و حالا مشخص شده بررسی وی دور از واقعیت نبوده است.

گفتنی است تسلا در بخش پرسش‌های متداول خود تاکید کرده که به غیر از دوج کوین هیچ رمزارز دیگری را نمی ‌پذیرد.

شركت تسلا همچنين در ماه می سال 2021 از پذیرش بیت کوین برای خرید محصولات خود خبر داده بود، اما اين طرح در نهايت به دلیل برخی نگرانی‌ های زیست محیطی، متوقف شد.

منبع: u.today.com