تیم دراپر کیست؟

تیم دراپر، سرمایه گذار مشهور آمریکایی است که ثروت وی بیش از 1 میلیارد دلار تخمین زده می شود و بیش از 19 میلیون دلار از ثروتش را برای خرید 30 هزار بیت کوین اختصاص داده است. از او همیشه به عنوان طرفدار سرسخت بیت کوین در جهان یاد می شود.وی اخیرا از آلت کوین هایی که دارد پرده برداشته است. دراین مقاله به زندگی نامه و پیش بینی ها و اظهارنظرهای وی درباره ی ارزهای دیجیتال می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

زندگی نامه

تیموتی کوک دراپر در تاریخ 11 ژوئن 1958 در ایلینوی آمریکا متولد شد.تیم، سرمایه گذار مشهور آمریکایی، با نام تیم دراپر شناخته می شود و مدرک رشته مدیریت کسب و کار را از دانشگاه استنفورد و مدرک رشته MBA را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است.
وی موسس دانشگاه دراپر، شبکه سرمایه گذاری دراپر، همکاران دراپر و DFJ است و سرمایه گذاری های مهم وی در شرکت های پیشرویی هم چون بایدو، هات میل، اسکایپ، تسلا، اسپیس ایکس، سولارسیتی، رینگ، توئیتر ، توئیچ و فوکس مدیا است.

فعالیت های تیم دراپر در حوزه ی ارزهای دیجیتال

دراپر می‌گوید که از ۱۵ سال پیش در مورد ارزهای دیجیتال فکر می‌کرده؛ اما وقتی با شخصی در کره جنوبی که با پول نقد معمولی شمشیر مجازی برای پسرش خریده بود آشنا شد تصمیم گرفت وارد بازار بیت‌کوین شود!
تیم دراپر میلیاردر مشهور از آلت کوین هایی که مورد علاقه اش می باشد رو نمایی کرد و اخیرا اعلام کرده است که آلت کوین هایی همچون بیت کوین کش، ریپل، تزوس و آرگون را دارد.
وی میگوید:

«من یک معتقد هستم. فکر می کنم این اتفاق در حال وقوع است،( پذیرش ارزهای دیجیتال) در راه است. این موضوع برای جهان بسیار مهم است و میخواهم که دنیا آنرا بشناسد و دیگران نیز با آن همراه شوند.»

وی در اکتبر 2019 اعلام کرد که ریپل، پردازش گر پرداخت ها از طریق دفتر کل توزیع شده، مسیر درستی را طی کرده و در آینده با رشد انفجاری و افزایش قیمت روبرو خواهد شد.دراپر در این خصوص گفته بود:

«اگر کسی به رشد سه برابری بیت کوین در 5 ماه گذشته نگاهی بیاندازد، ممکن است انتظار پیدا کند برای XRP نیز نتایج مشابهی را شاهد باشد.»

ادعای تیم دراپر در ارتباط با بیت کوین 250,000 دلاری

به نقل از وب سایت Newsbtc، دراپر عقیده دارد که این بار بیت کوین شمشیر را از رو بسته و در مصاحبه ای با نشریه The Street اعلام کرد که همچنان وقت خوبی برای خرید بیت کوین است. او در پاسخ به سوالاتی مثل «آیا الان زمان خوبی برای خرید بیت کوین است» پاسخ داد:

«یا در هنگام پایین بودن قیمت بخر یا در ابتدای شروع افزایش قیمت این کار را بکن.مهم نیست که کف قیمت ۵,۰۰۰ دلار است یا ۱,۰۰۰ هزار، کار منطقی این است.»

به عقیده تیم در سال ۲۰۲۲ یا شاید ۲۰۲۳، هر بیت‌کوین با قیمت ۲۵۰,۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.
تحلیلگر مشهور دیگری نیز اعلام کرد که اگر بیت کوین با همین روند پیش رود تا سال 2022 قیمت آن به 250هزار دلار خواهد رسید و این پیش بینی با پیش بینی دراپر همسوست.
دنیا بدون ارزهای رایج قابل تصور نیست و دراپر دراین باره می گوید استفاده از چنین ارزهای ضعیفی غیرعقلانی است چون آنها کنترل شدنی هستند. نبود شفافیت و آسیب پذیر بودن در معرض مسائل سیاسی و اجتماعی از جمله دلایل ضعیف بودن ارزهای رایج نسبت به نمونه های دیجیتال خود هستند و با نگاه بسیار طولانی مدت(شاید چیزی در حدود چند دهه آینده) ارزش کلی دارایی های دیجیتال فاصله ای چند ده میلیارد دلاری را با ارزهای رایج ایجاد خواهد کرد.
دراپر عقیده دارد که می توان یک فرار سرمایه از ارزهای رایج به سمت ارزهای دیجیتال را در طول زمان متصور شد:

«به عقیده من زمانی در آینده،ارزهای دیجیتال مانع از دیده شدن ارزهای رایج خواهند شد. آن زمان هزار برابر بزرگ‌تر از این زمان قابل رؤیت هستند.»

در ادامه او عنوان کرد که اگر پنج سال آینده در فروشگاه «استارباکس» قهوه سفارش دهید و پولش را با ارزهای رایج بدهید، مسئول صندوق به شما خواهند خندید. وی با قطعیت افزود بیت‌کوین در بخش‌هایی جای ارزهایی رایج مانند، دلار، یورو، ین یا شیوه‌های پرداختی نظیر «ویزا» یا «مستر کارت» را می‌گیرد.