فروش بالای سهام ماینر بزرگ بیت کوین در دنیای کریپتو به چه معناست؟

بزرگترین ماینر بیت کوین جهان 79 درصد از دارایی های بیت کوین خود را می فروشد.

Core Scientific، بزرگترین شرکت استخراج بیت کوین، نتایج خود را برای نیمه اول سال 2022 گزارش کرد. نکته جالب توجه این واقعیت بود که ماینر 7202 بیت کوین را در ماه ژوئن به قیمت متوسط ​​23000 دلار فروخت، در حالی که کل درآمد حاصل از فروش معادل 167 میلیون دلار تا پایان ژوئن بود.  این شرکت 1959 بیت کوین و 132 میلیون دلار پول نقد در ترازنامه خود داشت. بنابراین، می توان گفت که Core Scientific بیش از 78.6 درصد از کل ذخایر BTC خود را فروخته است.

ماینر سپس توضیح داد که درآمد حاصل از فروش برای پرداخت سرورهای ASIC، هزینه‌ های سرمایه گذاری برای مراکز داده و پرداخت بدهی استفاده شده است. این شرکت قصد دارد 70000 سرور ASIC اضافی را در طول باقیمانده سال مستقر کند که در حال حاضر 103000 سرور در اختیار دارد. Core Scientific همچنین اعلام کرده است که به فروش اولین ارز دیجیتال استخراج شده (بیت کوین)برای پرداخت هزینه های عملیاتی و تامین نقدینگی کافی ادامه خواهد داد.

این حرکت برای بازار کریپتو چه معنایی دارد؟

قیمت پایین بیت کوین، هش/سختی بیشتر و هزینه های انرژی بالاتر فشار جدی بر حاشیه سود ماینرها وارد کرده است. هش قیمت اکنون به پایین ترین حد خود از اکتبر 2020 رسیده است.

قیمت پایین BTC، همراه با پیچیدگی بالای استخراج و هزینه های بالای انرژی، فشار زیادی بر حاشیه سود کسب و کار ماینرها در بلاک چین وارد می کند. نمودارهایی که تحلیلگر در 18 ژوئن به آنها اشاره کرد نشان می دهد که قیمت هش بیشتر از قیمت بیت کوبن در حال کاهش است. تقاطع نوارهای هش روی نمودار به وضوح کاهش ماشین های کار را نشان می دهد که با افزایش فروش بیت کوین توسط ماینرها حمایت می شود.

منبع: u.today