۳ دلیل اصلی افت قیمت بیت کوین تا ۴۲ هزار دلار

در روزهای گذشته اخبار مختلفی درباره ارزهای دیجیتال شنیدیم که برخی مثبت و برخی منفی بودند. اما مهم ترین نکته در هفته گذشته افت شدید قیمت بیت کوین بود که به دلایل آن خواهیم پرداخت. در این مقاله قصد داریم خلاصه ای از اخبار یک هفته گذشته را بررسی کنیم.

دلایل افت شدید قیمت بیت کوین

دیروز، با افت 7.5 درصدی قیمت بیت کوین تا 42412 دلار بازار دچار شوک بزرگی شد. این افت قیمت به سه دلیل عمده رخ داد که اولین علت آن افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مارس است. دلیل دوم، قطع اینترنت کشوری به دلیل اعتراضات در قزاقستان، دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین، است که ماینرهای محلی را به خاموش کردن تجهیزات خود وادار کرده است. سومین دلیل نیز شکسته شدن حمایت مهم بیت کوین در سطح 45655 دلار است که قیمت را تا سطح 41000 دلار نیز کاهش داده است.

هشدار جی پی مورگان درباره اتریوم

یکی از تحلیل گران جی پی مورگان معتقد است اتریوم تسلط خود را در بخش دیفای از دست داده است. طبق پیش بینی نیکولاس پنیگیرت زوگلو، فاز شاردینگ شبکه اتریوم در سال 2023 آغاز به کار خواهد کرد و تا آن زمان دیگر برای رسیدن اتریوم به بقیه بازار دیر شده است.

به دلیل رشد سریع رقبای اتریوم مانند سولانا و بایننس اسمارت چین، تسلط اتریوم از 97 درصد در ژانویه گذشته به 63 درصد رسیده است و این می تواند موجب حرکت نزولی اتر شود.

پیشنهاد ساختار جدید کارمزدها توسط ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین اخیراً پیشنهاد جدیدی برای تغییر ساختار کارمزدهای اتریوم پیشنهاد کرده است. این ساختار که EIP-1559 چندبعدی نام دارد، به کاربران امکان می دهد در انواع مختلف عملیات مانند تراکنش ها هزینه کمتری بپردازند. این آپدیت می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها یک لایه امنیتی دیگر به شبکه اضافه کند.

جمع آوری متیک و چین لینک توسط نهنگ ها

داده ها نشان می دهد متیک و چین لینک در میان برترین توکن هایی قرار گرفته اند که توسط نهنگ ها در افت شدید بازار خریداری شده اند.

نهنگ های اتریوم 838229 میلیون چین لینک را همراه با 2 میلیون توکن متیک به ارزش 4840000 دلار خریداری کرده اند. با وجود افت قیمت اخیر، متیک در یک کانال صعودی قرار دارد و حرکت صعودی آن از بین نرفته است.

منبع: u.today