۳ دلیل بازگشت قیمت بیت کوین پس از افت آن تا ۱۵۷۰۰ دلار

قیمت بیت کوین قبل از اینکه خریدارها بتوانند برای دفاع از سطح 16000 اقدامی کنند افت نمود و به 15670 دلار رسید.

قیمت بیت کوین در بایننس در 15 نوامبر به 15670 دلار رسید. این افت ناگهانی ساعت ها پس از رسیدن قیمت به 16355 اتفاق افتاد. سه عامل کلیدی افت شبانه قیمت بیت کوین را موجب شدند. این عوامل عبارتند از لرزش آخر هفته، تست مجدد میانگین متحرک روزانه و تست پارابولا می باشند.

لرزش آخر هفته

نمودار قیمت بیت کوین دلار در تایم فریم روزانه

تریدرها در آخر هفته انتظار یک افت قیمتی را داشتند. در بالاتر از 16500 دلار تعدادی سفارش فروش ذاشته شده بود که هنگامی که قیمت در حوالی 16400 دلار قرار داشت موجود نبود. این یعنی این ها سفارش های اصلی فروش بودند که فشار فروش را در بازار ایجاد نموده اند.

با توجه به ساختار بازار بسیاری از تریدرها موقعیت شرت گرفتند. ویلی وو هم معتقد بود نوسانات آخر هفته صعودی خواهد بود. او اعلام کرده بود لرزیدن تکنیکال صعودی مورد انتظار است اما بازار همچنان در وضعیت خرید کف ها باقی می ماند.

خرید کف ها نشانه مومنتوم صعودی

در نمودار روزانه افت تا 15600 دلار تست مجدد میانگین متحرک 10 روزه را تایید کرد. این تست از آنجا مهم است که در هفته گذشته و پس از افزایش شدید قیمت، بیت کوین همین میانگین متحرک را تست کرده بود.

اگر قیمت بیت کوین به کاهش خود به زیر میانگین متحرک 10 روزه ادامه می داد سیگنالی از ادامه افت بود. اما بازگشت فوری قیمت از این سطح در کوتاه مدت روند مثبتی را نشان می دهد.در 7 نوامبر بیت کوین افت مشابهی را البته در یک رنج متفاوت تجربه کرد. قیمت از 15753 تا 14344 دلار افت کرد. سپس این افت 5 درصدی در سطح میانگین متحرک 10 روزه در نمودا روزانه جبران شد.

در چند روز بعدی، بیت کوین به یک قله دو ساله در 16480 دلار دست یافت و شکست قوی آن سطح را تایید کرد.

پیشرفت های پارابولیک

نمودار قیمت بیت کوین دلار در تایم فریم روزانه

تحلیلگری به نام جاش اولسویکس نموداری منتشر کرده که نشان می دهد بیت کوین در یک نمودار سهموی قرار دارد.

در یک روند صعودی سهموی (پارابولیک)، مومنتوم یا شتاب حرکت با افزایش قیمت افزایش می یابد. اما در صورت شکست چرخه پارابولیک، خطر یک پولبک بزرگ آن دارایی را تهدید می کند.

در آینده نزدیک، تا زمانی که بیت کوین در رنج 15300 تا 15500 دلار باقی بماند، سهمی آن نیز بدون تغییر خواهد ماند.

تریدرها و تحلیلگران فنی، معتقدند سطح حمایتی 15500 دلار در آینده نزدیک یک سطح کلیدی برای بیت کوین خواهد بود.

در کوتاه مدت نیاز به تحکیم بالاتر از 15500 و به طور ایده آل دفاع از حمایت 15700 دلار دارد. این همان چیزی است که در 24 ساعت اخیر رخ داده است.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع: کوین تلگراف