۳۰۶ میلیون واحد ارز شیبا سوزانده شد

تيم شبكه محبوب و برجسته شيبا اينو، در طى ٢٤ ساعت گذشته، اقدام به سوزاندن ٣٠٦ ميليون ارز شيبا كرد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از خبرگزارى optimisus، تيم پلتفرم شيبا اينو تنها در عرض ٢٤ ساعت، ٣٠٦ ميليون ارز شيبا اينو را سوزاند. اين تيم قصد دارد در ادامه روز ٥٠٠ ميليون واحد ديگر را به ليست توكن هاى سوزانده شده اضافه كند.

شبكه شيبا اينو در صفحه رسمى توييتر خود اعلام كرد كه به تازگى ٣٠٦/١ ميليون واحد ارز شيبا را به يك آدرس كيف پول به نام inferno، به منتقل كرده است تا آنها را به طور دائم بسوزاند.

گفتنى است در همين حين، تعداد نگهدارنده هاى ارز شيبا اينو كه به عنوان دومين ارز سگى و محبوب بازار و رقيب اصلى دوج كوين شناخته مى شود، به اوج جديدى دست يافته است.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يوتودى، شيبا اينو به منظور سوزاندن اين تعداد از توكن، آنها را در ٣٠ انتقال ارزى به كيف پول هاى منقضى شده فرستاده است.

با اینکه ارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم توکن سوزی ندارند، اما شرکت‌های معروفی مثل بایننس و ریپل برای ارزهای بومی خودی یعنی BNB و XRP ، توکن سوزی انجام می‌دهند.

برای مثال بایننس در شانزدهمین توکن‌ سوزی در جولای 2021، 400 میلیون دلار بایننس کوین (BNB) را نابود کرد؛ همچنین توکن سوزی برای توکن‌ های USDT (که از سوی تتر صادر می‌شود) و XRP (از ریپل) نیز یک فرایند رایج است.

عبارت «توکن سوزی» تصویری از دارایی‌های ملموس و عمل سوزاندن را ذهن سرمایه‌گذار تداعی می‌کند. اما ارزهای دیجیتال و توکن‌ها تنها ماهیتی مجازی دارند و مسلما منظور از توکن سوزی در اینجا عمل سوزاندن نیست. توکن‌ سوزی عملی است که معمولا شرکت‌های صادر کننده توکن برای جلوگیری از افت ارزش و بالا بردن ارزش یک توکن انجام می‌دهند. در این فرایند بخشی از توکن‌های موجود در بازار به روش‌های مختلفی به اصطلاح سوزانده می‌شوند.

منبع: optimisus.com