استفاده ۸۰ درصد شرکت های سهامی عام از فناوری بلاک چین

طبق بررسی جدیدی که توسط بلاک دیتا انجام گرفته، بیش از 80 درصد از 100 شرکت برتر سهامی عام در حال حاضر از فناوری بلاک چین استفاده می کنند.

با اینکه علاقه و به کارگیری این فناوری در شرکت ها از سال 201 آغاز شده، تا سپتامبر 2021، 81 شرکت سهامی عام از 100 شرکت برتر در حال استفاده از فناوری بلاک چین هستند. این آمار شرکت هایی را که در فاز تحقیق درباره این فناوری هستند را نیز دربر می گیرد و این به آن معناست که این شرکت ها به دنبال مناسب ترین نوع فناوری برای خود می باشند.

در این میان 65 شرکت در حال توسعه موارد استفاده خود از بلاک چین می باشند. در این بررسی، بلاک دیتا شرکت ها را در پنج رده مختلف براساس میزان استفاده از این فناوری قرار داده است.

در حالی که 16 مورد از برترین شرکت های سهامی عام جهان در مرحله تحقیقات قرار دارند، 14 تای دیگر برنامه های پایلوت خود را قبلاً راه اندازی نموده اند. این یعنی آنها در حال انجام اقدامات اولیه اند تا راه حل های بلاک چینی متناسب با کسب و کار خود را بیازمایند.

همزمان در 24 شرکت، راه حل های بلاک چینی در حال توسعه هستند و در 27 شرکت در حال تولیدند. این 27 شرکت یک محصول یا خدمات مبتنی بر بلاک چین دارند که اکنون در جریان است و توسط مشتریان، کاربران یا شرکای تجاریشان مورد استفاده قرار می گیرد.

در نهایت 19 مورد از این شرکت ها ابتدا از فناوری بلاک چین استفاده می کرده اند اما دیگر در این زمینه فعالیتی ندارند.

افزایش موارد کاربرد بلاک چین

در این بررسی داده هایی درباره اینکه از فناوری بلاک چین در چه مواردی استفاده شده و چه فناوری هایی برای شرکت ها ارجحیت داشته نیز آمده است.

از میان 30 فناوری بررسی شده، هایپرلجر فبریک، فناوری دفتر کل توزیع شده برتر بوده است. طبق داده های به دست آمده استفاده اصلی این شرکت ها از فناوری بلاک چین به عنوان زیرساخت بوده است. همچنین در مواردی این فناوری در زنجیره توزیع مورد استفاده قرار گرفته تا امکان ردیابی و اصل بودن را بهبود بخشد. از فناوری دفترکل توزیع شده در موارد دیگری مانند بازارهای سرمایه در قراردادها و توافق ها نیز استفاده شده است.

منبع: beincrypto