تحلیل قیمت کاردانو و لایت کوین ۶ مرداد ۱۴۰۰

ارزهای دیجیتال پس از اصلاح دیروز، سبز شده‌اند و نوسان زیادی بازار را فراگرفته است. بیت کوین پس از اصلاح تا 36000 توانسته از مانع بزرگ 40000 عبور کند و احساسات مثبت را در کل بازار گسترش دهد.

نکات مهم تحلیل:

  • کاردانو بعد از رسیدن به مانع 1.4 در ادامه روند صعودی خود دچار مشکل شده است.
  • لایت کوین با رسیدن به مقاومت 140 دلار دچار اصلاح شده اما در محدوده کانال صعودی خود باقی‌مانده است.

کاردانو

کاردانو در 24 ساعت اخیر 3 درصد افزایش قیمت داشته و در محدوده 1.27 دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال در دوره 24 ساعته حدوداً 2 میلیون دلار حجم معاملاتی داشته است.

صعود از حمایت اولیه 1.05 نشانه مثبتی برای حرکت صعودی بود اما سطح 1.4 دلار مانع ادامه حرکت شد. میانگین متحرک ساده 200 فشردگی فروشندگان را نشان می‌دهد که به اصلاح منجر شده است.

میانگین متحرک ساده 50 نزدیک‌ترین حمایت است و برای اطمینان از عدم افت تا 1.2 و 1 دلار باید این حمایت برقرار بماند. طبق RSI در نمودار 4 ساعته فروشندگان قدرت را به دست خواهند گرفت.

در عوض اندیکاتور مکدی دیدگاه صعودی و قدرت خریداران را منعکس می‌کند؛ بنابراین تأخیر در ادامه حرکت برای مدتی ادامه خواهد داشت اما کاردانو به روند صعودی خود تا 1.6 دلار ادامه خواهد داد.

نمودار چهارساعته قیمت کاردانو / دلار. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

لایت کوین

لایت کوین پس از صعود خیره‌کننده به 105 دلار اسیر فشار فروش شده است. ریکاوری درون یک کانال صعودی صورت‌گرفته و موانع زیادی از میان برداشته شده‌اند اما فشردگی فروشندگان در 140 دلار یک مانع بزرگ است.

اصلاح جزئی قیمت لایت کوین را به زیر 130 دلار رساند و حمایت 128 که لبه کانال هم بود لمس شد. اکنون لایت کوین در 134 دلار معامله می‌شود و در حال تلاش برای بستن قیمت روزانه بالاتر از 140 دلار است.

نمودار چهارساعته قیمت لایت کوین / دلار. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

مکدی هنوز هم چشم‌انداز صعودی مختصری دارد. این احتمال وجود دارد که با تشکیل یک الگوی برخورد طلایی، دیدگاه صعودی تقویت شود. با برخورد SMA 50 و بالارفتن آن از SMA 100، احتمال رشد تا 150 دلار و حرکت به سمت 200 دلار به‌شدت افزایش می‌یابد.

منبع: کوین گیپ