چرا قیمت بیت کوین هنوز به سقف تاریخی خود نرسیده است؟

قیمت بیت کوین در صرافی های مختلف، قله های جدیدی را فتح کرده اما هنوز نتوانسته به قله تاریخی سپتامبر 2017 در کوین بیس دست یابد.

قیمت بیت کوین در 30 نوامبر به 19873 دلار رسید. با اینکه بسیاری ثبت یک قله تاریخی جدید را پیش بینی کرده بودند تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

در کوین بیس قله تاریخی دسامبر 2017 در قیمت 19891 دلار قرار دارد. این سطح از آن نظر اهمیت دارد که این صرافی در چند سال گذشته بزرگترین صرافی آمریکا بوده است. این صرافی از سال 2012 آغاز به کار کرده و اطلاعات قیمتی تاریخی و به روز را در اختیار افراد قرار می دهد و به همین دلیل بیشتر توسط سرمایه گذاران خرد به کار گرفته می شود.

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین در صرافی های مختلف حدودا 300 دلار تفاوت دارد. به عنوان مثال در کراکن و بیت استمپ قله تاریخی بیت کوین 19660 و 19666 دلار است. این رکورد در بایننس و هووبی به ترتیب 19799 و 19867 دلار بوده و به این ترتیب رکورد تاریخی بیت کوین در این صرافی ها دیروز شکسته شده است.

از نظر تریدرها برای اثبات شکست قله تاریخی نیاز به تایید این نکته است که بازار رسما صعودی شده است. برای بسیاری از تریدرها 20000 دلار سطحی است که باید شکسته شود تا همه از ثبت یک قله تاریخی جدید اطمینان یابند.

آینده بیت کوین چیست؟

دیروز با نزدیک شدن قیمت به قله تاریخی کوین بیس، فشار فروش شدیدی در بازار ایجاد شد که قیمت را تنها طی دو ساعت تا 18998 دلار کاهش داد. پس از این فشار فروش که توسط نهنگ ها ایجاد شد و موجب افزایش نوسان شد، بازار بهره باز متحمل آسیب شد و سفارشات صرافی ها به تعویق افتاد.

اکنون دو سناریو برای بیت کوین در کوتاه مدت وجود دارد:

  • اول اینکه مومنتوم در بازارهای آسیایی در تایم معاملاتی صبح ادامه یابد و این دوباره بتواند موجب افزایش تقاضا گردد.
  • دوم اینکه بیت کوین پایین تر از قله تاریخی 19873 دلار – احتمالا در رنج 19000 تا 19873 دلار-  وارد دوره استراحت و تقویت شود. برای اینکه در آینده بیت کوین رالی پایداری داشته باشد این سناریو ایده آل است زیرا از بیش از حد داغ شدن بازار مشتقات جلوگیری می کند..

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع: کوین تلگراف